Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 160
- Rejestracja: czw, 8 paź 2009, 18:25
- Motocykl: CRF250 '10
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: łódzkie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.
To samo się stało też z seta znajomego, to musi być jakaś wada fabryczna, to już 3 przypadek tak urwanego wału w sx/exc 125 o jakim ostatnio się dowiedziałem, jeszcze słyszałem, że w jednej 200 tez się tak urwało. Ewentualnie złe wyważenie wału wchodzi w grę.
Nowy nie jest nawet taki drogi: http://allegro.pl/wal-korbowy-wiseco-of ... 77933.html
Nowy nie jest nawet taki drogi: http://allegro.pl/wal-korbowy-wiseco-of ... 77933.html
Baseball, basketball, football - all require one ball...off-road require two!
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 466
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
- Motocykl: 293 cm3 w 2T
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Izery
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.
Problemem tych wałów jest bieżnia łożyska od strony magneta, ściąganie jej w myśl zasady "nic na siłę, weź większy młotek" kończy się właśnie w taki sposób, wbrew pozorom wał mimo że wygląda na solidny kawał metalu jest dość delikatną i precyzyjną częścią, obchodzenie się z nim w zbyt brutalny sposób ma zwykle opłakane skutki.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 926
- Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
- Motocykl: YZ125 `08
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.
Dokładnie, albo jak już żeby nie rzeźbić się zostawia starą bieżnię do nowego łożyska to co się dziwić + ściąganie magneta garażowymi sposobami łomem i młotkiem i potem idzie opinia, że wały w exc 125 są wadliwe.ghollum pisze:Problemem tych wałów jest bieżnia łożyska od strony magneta, ściąganie jej w myśl zasady "nic na siłę, weź większy młotek" kończy się właśnie w taki sposób, wbrew pozorom wał mimo że wygląda na solidny kawał metalu jest dość delikatną i precyzyjną częścią, obchodzenie się z nim w zbyt brutalny sposób ma zwykle opłakane skutki.
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514
-
- Mistrz prostej
- Posty: 160
- Rejestracja: czw, 8 paź 2009, 18:25
- Motocykl: CRF250 '10
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: łódzkie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.
Przypadki o których słyszałem i które widziałem na własne oczy nie były skutkiem niewłaściwego ściągania magneto tylko wydarzyły się podczas jazdy, więc dalej wydaje mi się, że coś jest z nimi nie tak. Ciekawe jak było w przypadku użytkowania OSK?
Baseball, basketball, football - all require one ball...off-road require two!
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.
Wał się urwał na skutek „zmęczenia materiału” , na taki stan rzeczy wpływ mogły mieć: nie prawidłowo wyważony wał korbowy lub skrzywienie wału korbowego (np. na skutek nie właściwego zdejmowania magneta). Zjawisko pękania materiału wywołane jest wpływem cyklicznie zmieniających się naprężeń, i umocnieniu materiału w miejscu ich występowania. W uproszczeniu, to samo zjawisko występuje gdy kawałek drutu będziemy na przemiennie zginać i prostować, w końcu się ułamie. Można przyjąć, że podczas eksploatacji ruchomych części maszyn, 80% stanowią usterki zmęczeniem materiału. Winę producenta bym wykluczył.
Ostatnio zmieniony wt, 13 mar 2012, 17:05 przez tomasz12, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Moderator
- Posty: 237
- Rejestracja: wt, 12 paź 2010, 19:51
- Motocykl: Yamaha YZ125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Polanda
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.
mckwadrat89 pisze:Przypadki o których słyszałem i które widziałem na własne oczy nie były skutkiem niewłaściwego ściągania magneto tylko wydarzyły się podczas jazdy, więc dalej wydaje mi się, że coś jest z nimi nie tak. Ciekawe jak było w przypadku użytkowania OSK?
Stało się to podczas jazdy, jadę i nagle koło się zablokowało i zgasł.
Osiek
-
- Mistrz prostej
- Posty: 160
- Rejestracja: czw, 8 paź 2009, 18:25
- Motocykl: CRF250 '10
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: łódzkie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.
Czyli kolejny przypadek potwierdza moją tezę. Macie racje ze zmęczeniem materiału ale jakoś nie zdarza się to w innych motocyklach. Nie chce tu narzekać na KTM czy coś bo od dwóch tygodni sam jestem (jak na razie) szczęśliwym posiadaczem marki, ale coś tu jest nie tak. Za słaby materiał lub za mały przekrój, nie dopatrzenie inżynierów KTM.
Baseball, basketball, football - all require one ball...off-road require two!
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.
Jako ciekawostkę dodam, że na walcowni w dawnej Hucie Katowice można zaobserwować uszkodzone na skutek zmęczenia materiału walce walcarek, uszkodzenie wygląda dokładnie tak jak na fotce wału powyżej. Średnica walca 900 mm długość około 2m na obydwóch końcach podparty łożyskami. Walce pękają na skutek zmęczenia materiału.
www.ilot.edu.pl/KONES/2000/02/36_JOK2000.pdf
Tutaj jest co nie co opisane.
www.ilot.edu.pl/KONES/2000/02/36_JOK2000.pdf
Tutaj jest co nie co opisane.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 466
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
- Motocykl: 293 cm3 w 2T
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Izery
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.
A kiedy miało się to urwać? na postoju z nudówOSK pisze: Stało się to podczas jazdy, jadę i nagle koło się zablokowało i zgasł.
Ten kolejny przypadek potwierdza tezę i woszem ale nie o "wadzie fabrycznej" tylko o niskiej kulturze technicznej domorosłych mechaniorów, niestety kupując sprzęt w Polsce jest spore prawdopodobieństwo że ktoś w moto już "robił remont" i Bóg jeden raczy wiedzieć co jaśnie wielmożny "pan mechanik" tam uskuteczniał. Czemu to się nie zdaża w innych motocyklach? odpowiedzią może być właśnie nieszczęsna bieżnia łożyska.mckwadrat89 pisze:Czyli kolejny przypadek potwierdza moją tezę. Macie racje ze zmęczeniem materiału ale jakoś nie zdarza się to w innych motocyklach. Nie chce tu narzekać na KTM czy coś bo od dwóch tygodni sam jestem (jak na razie) szczęśliwym posiadaczem marki, ale coś tu jest nie tak. Za słaby materiał lub za mały przekrój, nie dopatrzenie inżynierów KTM.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 87
- Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:22
- Motocykl: kx250f '06
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.
Panowie, przede wszystkim zycze udanego MotoXJamu.
Niestety jestem zmuszony dodać kilka zdjęć w tym wątku, niestety ze swojej Yamahy.
A więc po kupnie motoru i przejeżdzeniu moze 10 mth silnik zagrzał sie i stanoł tłok w cylindrze dlatego wał jest troche kolorowy (prawdopodobnie uszczelka po głowicą puściła)
Czekal mnie remont. Mysle ze nie oszczedzałem poszedł nowy cylek ori Yamaha, do tego tłok wossner i korba Hot Rods, regeneracja głowicy+ zawory i sprężyny Prox. łańcuszek rozrządu oraz łozyska na wale.
Niestety po przejechaniu 42.5mth stało sie to co widać na zdjęciach KORBA PĘKŁA NA PÓŁ I ZROBIŁA MIAZGE Z SILNIKA
Czy ktoś mógłby mi powiedzięć z jakiego powodu to sie stało korba pękła po 42.5mth czyja to wina.
Dodam ze o motor bardzo dbałem po remoncie zawsze czysty filtr, olej z filtrem co 8mth i płyn chłodniczy zawsze full.
Nie wiem czemu korba pękła, prosze nie sugerować sie kolorkami na wale to po wcześniejszym przegrzaniu.
Niestety jestem zmuszony dodać kilka zdjęć w tym wątku, niestety ze swojej Yamahy.
A więc po kupnie motoru i przejeżdzeniu moze 10 mth silnik zagrzał sie i stanoł tłok w cylindrze dlatego wał jest troche kolorowy (prawdopodobnie uszczelka po głowicą puściła)
Czekal mnie remont. Mysle ze nie oszczedzałem poszedł nowy cylek ori Yamaha, do tego tłok wossner i korba Hot Rods, regeneracja głowicy+ zawory i sprężyny Prox. łańcuszek rozrządu oraz łozyska na wale.
Niestety po przejechaniu 42.5mth stało sie to co widać na zdjęciach KORBA PĘKŁA NA PÓŁ I ZROBIŁA MIAZGE Z SILNIKA
Czy ktoś mógłby mi powiedzięć z jakiego powodu to sie stało korba pękła po 42.5mth czyja to wina.
Dodam ze o motor bardzo dbałem po remoncie zawsze czysty filtr, olej z filtrem co 8mth i płyn chłodniczy zawsze full.
Nie wiem czemu korba pękła, prosze nie sugerować sie kolorkami na wale to po wcześniejszym przegrzaniu.
- Załączniki
-
- P4170317.jpg (213.11 KiB) Przejrzano 16720 razy
- P4170317.jpg (213.11 KiB) Przejrzano 16720 razy
-
- P4170292.jpg (247.55 KiB) Przejrzano 16720 razy
- P4170292.jpg (247.55 KiB) Przejrzano 16720 razy
-
- P4170295.jpg (240.27 KiB) Przejrzano 16720 razy
- P4170295.jpg (240.27 KiB) Przejrzano 16720 razy
Ostatnio zmieniony pt, 27 kwie 2012, 19:37 przez Wachovsky, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.
Poka, poka :axe:Wachovsky pisze:Panowie, przede wszystkim zycze udanego MotoXJamu.
Niestety jestem zmuszony dodać kilka zdjęć w tym wątku, niestety ze swojej Yamahy.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.
Przyczyną mogła być wada fabryczna lub co bardziej prawdopodobne pęknięcie zmęczeniowe, wywołane np. w skutek niedokładnego montażu korbowodu i centrowania wału korbowego. Montaż całości do silnika i dokręcanie nakrętek też nie pozostaje bez znaczenia, gdyż prawidłowo ustawiony wał można podczas składania silnika przestawić, nie zdając sobie z tego sprawy.