Liczniki motogodzin

Coś nie działa? Motocykl nie odpala? Nie wiesz od czego jest dana śruba? Tutaj się dowiesz jak naprawiać i serwisować swój motocykl!
BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BartekJ » wt, 5 gru 2006, 00:01

SenDec czyli licznik motogodzin zlicza ilośc impulsów, jaka przepłynie po kablu wysokiego napięcia, w funkcji czasu. Coś jakby licznik rowerowy, tylko że szybciej zlicza. Takie liczniki stosowane są również w maszynach przemysłowych, gdzie najczęściej są silniki 4suwowe, i kręcą duuuużo wolniej od crossówki. Więc nie byłby wairygodny pomiar na podstawie tylko czasu, przez jaki płynie prąd w kablu W.N.
Poza tym im więcej obrotów, tym większe żużycie się silnika, a przecież czas pracy ten sam.

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » wt, 5 gru 2006, 21:30

BartekJ pisze:SenDec czyli licznik motogodzin zlicza ilośc impulsów, jaka przepłynie po kablu wysokiego napięcia, w funkcji czasu. Coś jakby licznik rowerowy, tylko że szybciej zlicza. Takie liczniki stosowane są również w maszynach przemysłowych, gdzie najczęściej są silniki 4suwowe, i kręcą duuuużo wolniej od crossówki. Więc nie byłby wairygodny pomiar na podstawie tylko czasu, przez jaki płynie prąd w kablu W.N.
Poza tym im więcej obrotów, tym większe żużycie się silnika, a przecież czas pracy ten sam.
To zobacz co wyżej napisałem, to samo :?
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BartekJ » wt, 5 gru 2006, 21:38

To co napisałem to było tłumaczenie takie "wprost" dla Witka, że Sendec nie mierzy tylko samego czasu pracy silnika. Do twoich wyjaśnień nic nie mam, Wojtku.
Pozdrawiam.

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » wt, 5 gru 2006, 22:32

Spox. Ej a może się spotkaleś w realu z tymi wyższymi modelami co liczą ze wzoru na tą mh (jako złużycie podzespołów uzależnioną od obrotów silnika)? Jestem ciekaw jak to się sprawuje w praktyce i ile kosztuje?
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

bubba
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 200
Rejestracja: sob, 29 lip 2006, 12:54
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa-Anin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: bubba » czw, 7 gru 2006, 02:14

5zł u mnie na rejonie jest taki sklep co pisze że wszystko jest po 5 zł... a na poważnie to 20 motogodzin jak byście nie jeździli to zmienijcie chyba że macie tyle szmalu że możecie sobie pozwolić na kupowanie raz w sezonie cylindra bo szczerze mówiąc nakładanie nicasilu to H*J w porównaniu do nowego cylindra. a Nowy troche kosztuje
BLUE RIDER

vajda
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 251
Rejestracja: czw, 10 maja 2007, 17:05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: vajda » pn, 25 cze 2007, 00:05

temat juz troche ma ale znalazlem go po przez google szukajac jak najtaniej sendec'a i musze powiedziec ze chyba wyjdzie najtaniej kupienie wodo oraz wstrzaso odpornego zegarka ze stoperem za 15 zl i tyle skoro te liczniki nie licza motogodzin wg. pizdy z jaka w danym momencie jezdzimy. i tak i tak sam musze glowkowac czy zmienic tlok czy nie a 200zl zostanie np. na oleje. co do tego txt.:
kupowanie raz w sezonie cylindra bo szczerze mówiąc nakładanie nicasilu to H*J w porównaniu do nowego cylindra
DOKLADNIE - zgadzam sie z tym!

z nudow obmyslalem specjalna tabele w ktorej mozna obliczyc ile sie jezdzilo, po jakim terenie, kiedy byly jakie kolwiek wymiany (w jakiej mh) i co to byly za wymiany. wystarczy znac 3 klasy podstawowki lub umiejetnosc poslugiwania sie kalkulatorem w postaci + i = :) - mozna ja prowadzic w komputerze lub wydrukowac (ja wydrukowalem). projekt moge podeslac na maila, przez skype, na gg. wystarczy zglosic sie na PW lub gg: 3852043.
Pozdrawiam! - ps. nadal jestem ciekaw w jakich cenach sa te liczniki ktore "myślą" i gdzie je mozna dostac.

To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » pn, 25 cze 2007, 00:30

vajda pisze:chyba wyjdzie najtaniej kupienie wodo oraz wstrzaso odpornego zegarka ze stoperem za 15 zl i tyle skoro te liczniki nie licza motogodzin wg. pizdy z jaka w danym momencie jezdzimy
Mój Boże... Co za patenty. Kierownicę z drewna zrób, do silnika wlej olej przepracowany z McDonalda, a koła ustami pompuj...
:lol: :lol: :lol:

SEBOOL
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 951
Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
Motocykl: CRF only
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: SEBOOL » pn, 25 cze 2007, 09:21

Jak nie liczą jak liczą. Przemek zaczyna myśleć! ohhhhhhh
pozdr.
RS SERWIS

kruszon
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 586
Rejestracja: ndz, 3 gru 2006, 18:35
Motocykl: EXC-R 530
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław!
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kruszon » pn, 25 cze 2007, 11:51

vajda pisze:temat juz troche ma ale znalazlem go po przez google szukajac jak najtaniej sendec'a i musze powiedziec ze chyba wyjdzie najtaniej kupienie wodo oraz wstrzaso odpornego zegarka ze stoperem za 15 zl i tyle skoro te liczniki nie licza motogodzin wg. pizdy z jaka w danym momencie jezdzimy. i tak i tak sam musze glowkowac czy zmienic tlok czy nie a 200zl zostanie np. na oleje. co do tego txt.:
kupowanie raz w sezonie cylindra bo szczerze mówiąc nakładanie nicasilu to H*J w porównaniu do nowego cylindra
DOKLADNIE - zgadzam sie z tym!

z nudow obmyslalem specjalna tabele w ktorej mozna obliczyc ile sie jezdzilo, po jakim terenie, kiedy byly jakie kolwiek wymiany (w jakiej mh) i co to byly za wymiany. wystarczy znac 3 klasy podstawowki lub umiejetnosc poslugiwania sie kalkulatorem w postaci + i = :) - mozna ja prowadzic w komputerze lub wydrukowac (ja wydrukowalem). projekt moge podeslac na maila, przez skype, na gg. wystarczy zglosic sie na PW lub gg: 3852043.
Pozdrawiam! - ps. nadal jestem ciekaw w jakich cenach sa te liczniki ktore "myślą" i gdzie je mozna dostac.
A jaka cena?? :mrgreen:
<<WROCŁAWSKI KLUB MOTOCROSSOWY>> DOŁĄCZ DO NAS!
www.motocross.wroclaw.pl
https://www.facebook.com/motocross.wroclaw

moto com
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 41
Rejestracja: pn, 19 lut 2007, 15:47
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Głogów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: moto com » pn, 5 lis 2007, 14:38

Witam , kupiłem licznik http://www.gpt.it/engine_hours_meter_english.htm wiecie jak go podłończyć?
**= YAMAHA yz 250f 2007r=**
___NR_______13__,___14_____

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » pn, 5 lis 2007, 19:33

Odezwij sie potem na gg bo gdzieś mam instrukcje od tego. Jeśli chcesz szybciej to mi przepisz co tam pisze w instrukcji :P Zielony to masa biały to coś tam i zółty to też coś tam. Jak podłączasz pod przewód WN to zółty a tamte dwa izolujesz. Nie jestem tego pewny więc lepsza byla by instrukcja.
Jak możesz to napisz mi na gg.

Pozdrawiam

maciejwra
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 53
Rejestracja: czw, 10 maja 2007, 08:30
Motocykl: KTM LC4 SM Prestige
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: maciejwra » wt, 6 lis 2007, 13:36

MHRS 2001 manual:

Plugin :

There are 3 wires, BROWN - the ground, WHITE wire for reset, GREEN to connect at yr choice one the spark plug lead connection (so use the aligator included in packaging) or every power supply present on vehicle that at the moment of start engine generate current, such as current generator, lights... BEWARE if you connect to the spark plug lead DON'T connect the wire BROWN to the ground!!!!!

RESET: White wire to the ground - after 2 sec reset any errors, after 5 sec rset all hours

Proszę:)


a ile zaplaciles za ten licznik jesli mozna wiedziec?????
YAMAHA yz250f '04...
KTM LC4 SM Prestige...
EXC 525

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sprzęt i Serwis”