Liczniki motogodzin

Coś nie działa? Motocykl nie odpala? Nie wiesz od czego jest dana śruba? Tutaj się dowiesz jak naprawiać i serwisować swój motocykl!
fgh98
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 142
Rejestracja: pt, 25 sie 2006, 21:46
Motocykl: YZ450F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: fgh98 » pn, 4 gru 2006, 17:12

Achhaaaa

Wiec w zasadzie licznikiem staruje impuls elektryczny przekazywany na swiece......

A czy one sa dokładne(gupie troche pytanie)ale chodzi mi o ich zgodnosc/dokładnosc.......

Pozdrawiam
FGH98

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » pn, 4 gru 2006, 19:21

Mają dokładność do 1/10 godziny. Są raczej bardzo dokładne
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » pn, 4 gru 2006, 19:52

A czy te liczniki jakos rozrozniaja te mth bo wiadomo, ze sprzet inaczej zuzywa sie na wolnych obrotach i inaczej wykrecony do granic mozliwosci. Czy poprostu sami musimy sobie to mniej wiecej przekalkulowac ?

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » pn, 4 gru 2006, 19:57

Te wyższe modele liczą ze wzoru który wyżej podałem, a te podstawowe które w zupełności wystarczają liczą tylko Tk - T0 (czas całkowit).
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

witekCRM
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 529
Rejestracja: sob, 14 paź 2006, 12:15
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: witekCRM » pn, 4 gru 2006, 19:58

Z tego co wiem ten licznik poprostu rozpoznaje prąd w przewodzie do świecy i liczy tylko czas pracy silnika. A jak chesz wiedzieć czy tłok musisz zmienic to sam wiesz jak jeździłeś i czy zmienić go co 10 MH czy co 30 MH. Licznik powie Ci tylko jak długo pracował silnik, ale moze jestem w błędzie ?
"Ready to Race"
KTM 250 sx-f


#95

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » pn, 4 gru 2006, 20:10

Zgadzam się po części z Witkiem. Ale co do tłoka to raczej sie wymienia wg. książki bo dla określonych mh jest już obliczone i przewidziane bezpieczne wyrobienie się luzu na tłoku.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

witekCRM
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 529
Rejestracja: sob, 14 paź 2006, 12:15
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: witekCRM » pn, 4 gru 2006, 20:13

Racja, ale wiesz jakie sa realia... Ja sie przyznam że tłok u mnie w sx będzie wymieniany co 20 MH, bo moja jazda wg. mnie nie jest na tyle ostra zeby tak szybko wyrobić ten tłok. A wiadomo im szybciej tym lepiej, ale finanse mocno ograniczają :(
"Ready to Race"
KTM 250 sx-f


#95

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » pn, 4 gru 2006, 20:18

No rozumiem,

To zrób tak, po 10 mh, w piątek wieczorkiem sobie wyjmij tłok, sprawdź wyrobienie tłoka mikromierzem. Jeśli bedzie jeszcze do jazdy to policz sobie proporcją mniej wiecej ile mh na nim bedziesz mógł na nim zrobić i potem sprawdź za to ileś godzin tłok czy się zgadza max. luz wyrobienia i zmieniaj co tyle godzin ile Ci wyszło.

Z drugiej strony, jak nie bedziesz zmieniać tłoka z luzem wyrobionm to robisz pseudo oszczędność, bo przecierz luźny tłok niszczy nikasil.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

witekCRM
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 529
Rejestracja: sob, 14 paź 2006, 12:15
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: witekCRM » pn, 4 gru 2006, 20:28

No racja, dzięki :)
"Ready to Race"
KTM 250 sx-f


#95

SEBOOL
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 951
Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
Motocykl: CRF only
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: SEBOOL » pn, 4 gru 2006, 21:01

MXrool pisze:
Z drugiej strony, jak nie bedziesz zmieniać tłoka z luzem wyrobionm to robisz pseudo oszczędność, bo przecierz luźny tłok niszczy nikasil.

A dokładniej zniekształca czyli cylinder zmiast być okragły robi sie jak jajo! Nie wspominajac że inne wymiary bedzie miał na dole a inne u góry.
pozdr.
RS SERWIS

Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Kaze » pn, 4 gru 2006, 21:21

Racja, ale wiesz jakie sa realia... Ja sie przyznam że tłok u mnie w sx będzie wymieniany co 20 MH, bo moja jazda wg. mnie nie jest na tyle ostra zeby tak szybko wyrobić ten tłok. A wiadomo im szybciej tym lepiej, ale finanse mocno ograniczają
Ludzie bez przesady. Witek nie chce Ci umniejszać ani nic z tych rzeczy. Widziałem jak latasz i wydaje mi sie że wcale nie wykorzystujesz tej maszyny tak żeby co 20mth zmieniać tłok. To trzeba naprawde zajebiście kręcić. Jakbym miał w tym momencie zmieniać tłok co 8mth tak jak książka mi radzi to bym z kosztami w papcie nie trafił. Taka prawda zwłaszcza że patrzyłem ostatnio i po 30mth jest ok, sądze że jeszcze z 5-10mth na nim zrobie. Czeski zawodnik od którego kupiłem motor sam mi powiedział ze mam co 40mth zmieniać tłok i że to już jest 2 na tej sekcji. On powiedział że wymieniał po 20mth przy czym dawał w palnik że jasny gwint.
Nie ma co robić z siebie na siłe zajebistego zapierdalacza i wymieniać co 10mth żeby sie nazywało że tak zajebiście żyłuje maszyne że musze wymieniać jak serwisówka nakazuje po czym wywalać prawie nowy tłok. Ja sie przynajmniej nie wstydze tego że po 30mth mam dobry tłok nadający sie dalej do jazdy. Zresztą nie moja kasa i nie moja sprawa.
but only the devil responded cause god wasn't there...

witekCRM
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 529
Rejestracja: sob, 14 paź 2006, 12:15
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: witekCRM » pn, 4 gru 2006, 21:33

No tak, tak. Dzięki za obiektywną opinie.I masz tu racje całkowitą ze nie kręce tak taj maszyny żeby tłok zmieniać często.
Dobrze mówisz :)
"Ready to Race"
KTM 250 sx-f


#95

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sprzęt i Serwis”