125ki - stawianie na koło
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 6
- Rejestracja: pt, 31 sie 2012, 15:47
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: 125ki - stawianie na koło
Ja siadam na skraju najdalej jak tylko mogę wbijam 2 dodaje gazu aż poczuje ten przypływ mocy jaki jest w 2t zaciskam hamulec ,dodaje gazu i zaraz po tym jak najszybciej podrywam kierownice. Wklejam link do fotki jak mi idzie
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater
-
- Mistrz prostej
- Posty: 163
- Rejestracja: pn, 19 gru 2011, 17:44
- Motocykl: CRF 250 .05
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Podkarpacie.
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 49
- Rejestracja: śr, 5 wrz 2012, 21:00
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: 125ki - stawianie na koło
Temat dla mnie bo tez sie ucze:)mam cr 125 01 1 i mam pytanie jak to ma wyglądac(ucze sie na polanie z jedynki-wole z niej sie uczyc) no i tak startuje cr mi nie idzie odrazu i chwyta obroty po 3sec (mam całą manete) wtedy szybko puszczam manetke -odbija i szybko podciągam tak to ma wyglądac ? czasem mi sie udaje nisko podnies koło czasem w ogole ,raz az za bardzo ze zpionowałem i złamałem błotnik nówke niestety:( no ale nie obędzie sie be ofiar wiem
2.próbując jazdy na kole z 2 biegu wpinam dwójke i jak chwyci obroty to tak jak wyzej napisałem (z 2 na kolo motocykl ma większa prędkosc czego sie boje) a chiałbym sie nauczyc jechac wolno na kole )
2.próbując jazdy na kole z 2 biegu wpinam dwójke i jak chwyci obroty to tak jak wyzej napisałem (z 2 na kolo motocykl ma większa prędkosc czego sie boje) a chiałbym sie nauczyc jechac wolno na kole )
-
- Mistrz prostej
- Posty: 99
- Rejestracja: ndz, 22 sty 2012, 20:28
- Motocykl: exc 300
- Styl jazdy: Trial
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: 125ki - stawianie na koło
Przy wolnej gumie to trzeba ze sprzęgła strzelić
Nie da rady z gazu za bardzo bo za szybko się będzie napędzać motor i od razu się jedynka skończy.
Siadasz na końcu fotela i toczysz się powoli potem lekko strzelasz ze sprzęgła oczywiście musisz to wyczuć z gazem. Noga cały czas w gotowości do hamowania gdyby gibało
Taka jest teoria
Nie da rady z gazu za bardzo bo za szybko się będzie napędzać motor i od razu się jedynka skończy.
Siadasz na końcu fotela i toczysz się powoli potem lekko strzelasz ze sprzęgła oczywiście musisz to wyczuć z gazem. Noga cały czas w gotowości do hamowania gdyby gibało
Taka jest teoria
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 617
- Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
- Motocykl: CRF250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wronki
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: 125ki - stawianie na koło
Moja DT 175 MX daje radę w zasadzie tylko z jedynki postawić na koło i to na krótką chwilę. Ok 16KM i moja waga 85kg to dosłownie męczarnia dla tego motocykla (ale zabawa przednia). Strzelałem ze sprzęgła. szarpałem i lipa, słabo to widziałem jako wstęp do nauki. Na CRF250 po prostu jadąc na dwójce w średnim zakresie obrotów przesunąłem ciężar ciała bardziej na tył, motocykl trzymałem mocno kolanami odkręciłem gwałtownie i intuicyjnie odchyliłem się do tyłu, bez treningu, bez większego doświadczenia w Wheelie za to pełen obaw i strachu zaryzykowałem i wyszło pięknie. Od siebie mogę tylko dodać - nie bać się, jak się dobrze zrobi to nic się nie stanie, mieć zawsze pod kontrolą gaz i palec na sprzęgle. Najlepiej jeszcze trzymać nogę na hamulcu ale to troszkę trudne jest z początku. Jak motocykl ma za małą moc w stosunku do wagi szoferującego oraz własnej będzie trudniej. Dobrym treningiem jest tutaj rower MTB przedni hamulec może imitować sprzęgło i strzał z niego dobrze to się sprawdza. Zamiast od razu Wheelie radzę poćwiczyć dobrze balans, bo może później boleć.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 52
- Rejestracja: pn, 6 lip 2015, 19:22
- Motocykl: KTM LC4 600
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Lubelskie [LKS]
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: 125ki - stawianie na koło
Ja jadąc na 2'jce puszczam gaz, wstaje, dobijam zawieszenie do dolu i gdy wraca w górę dodaje gazu jednocześnie ciągnąć kierownice.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 146
- Rejestracja: czw, 8 lis 2012, 21:37
- Motocykl: 125 sx
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: 125ki - stawianie na koło
Moc nie ma nic do rzeczy najważniejszy jest balans i wyczucie równowagi. Jak jedziesz wolną gumę to musisz wyczuć ten moment w którym już Cie przechyla do tyłu i masz zaraz lecieć na plecy odejmujesz wtedy gazu i motor chwile zostaje w pionie i po chwili chce opadać, wtedy znów gaz i zaraz odjęcie gazu i masz ciągle ten sam bieg wbity nie napędzasz się dzięki czemu obroty się nie zwiększają i bieg się nie kończy. Wolna guma tylko ze sprzęgła siadasz na końcu kanapy pochylasz się do przodu wbijasz zawieche gaz strzał ze sprzęgła i ciągniesz za kiere z dynamicznym odchyleniem tułowia do tyłu. Tutaj w tym filmiku gość wcale nie łapie ostrego pionu i jakoś nieźle sobie daje rade a moc około 2,9 km
https://www.youtube.com/watch?v=M0WZfODgMJg
https://www.youtube.com/watch?v=M0WZfODgMJg
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 4
- Rejestracja: śr, 6 sty 2016, 20:30
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: 125ki - stawianie na koło
Ja pamiętam, że uczyłem się moim 125 exc gumować przez kałuże, a potem na 3 biegu bez strzałów ze sprzęgła, na stojąco ciągnąc kierownice całym ciałem do tyłu. Teraz posiadam 350 exc-f i tym sposobem na 6 biegu przy 120 daje radę postawić go na gumę Na stojąco gumuję jak chcę i kiedy chcę, zaś na siedząco nie potrafię nawet 200m przejechać ;(