Wszystko o łożyskach
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 1
- Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 02:55
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: zgorzelec
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Łożysko PDS
Witam,
Gdzie dostane łozysko PDS do KTM-a EXC 125 z '99 roku??
Jaka jest cena?
Jak zdemontować stare, aby czegoś nie uszkodzić ??
pozdrawiam dziękuje za pomoc
Gdzie dostane łozysko PDS do KTM-a EXC 125 z '99 roku??
Jaka jest cena?
Jak zdemontować stare, aby czegoś nie uszkodzić ??
pozdrawiam dziękuje za pomoc
-
- Mistrz prostej
- Posty: 69
- Rejestracja: czw, 4 maja 2006, 11:54
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Podziele sie problemem moim na dzien dzisiejszy z łozyskami na wachaczu
4szt łozysk mam od reki z Albeco,zobaczylem jaki rozmiar i mam za 120 zl 4 szt . To nie koniec potrzebuje jeszcze 2szt lozysk walcowych ktorych niema w
Polsce tylko w yamaha za ktore chca 'kij' 200 zł (malutkie łozyska wygladajace jak podkladka) i dupa nie wiem co robic nikt mi nie moze znalezc w calej pl ;/ jak ktos zna fachowcow ktorzy dorabiaja lozyska walcowe to podajcie adres (22x35x2) tak w razie czego dałem rozmier
4szt łozysk mam od reki z Albeco,zobaczylem jaki rozmiar i mam za 120 zl 4 szt . To nie koniec potrzebuje jeszcze 2szt lozysk walcowych ktorych niema w
Polsce tylko w yamaha za ktore chca 'kij' 200 zł (malutkie łozyska wygladajace jak podkladka) i dupa nie wiem co robic nikt mi nie moze znalezc w calej pl ;/ jak ktos zna fachowcow ktorzy dorabiaja lozyska walcowe to podajcie adres (22x35x2) tak w razie czego dałem rozmier
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Pare słów o łożyskach:
1-łożyska na wał to łożyska w specjalnym wykonaniu. NIe są to zwykłe łożyska z luzem promieniowym. Są to łożyska o odpowiedniej nośności. Prawidłowy dobór łożyska to nei tylko wymiar i luz promieniowy, to również współczynniki temperaturowe i nośności oraz typu pracy i warunków montażu. Tzn czy dopuszczona jest jakakolwiek nieosiowość albo czy lozysko pracuje ciagle czy z przerwami i czy jest przeciazne.
Wiec jesli nie macie pewnosci czy lozysko jest napewno dobre to nie kupujcie nie pewnego.
Najczęściej pierwsze stadium zużycia łożyska do pitting czyli powstawanie mikroskopijnych pustek w biezni. Jest to niezauważalne (prawie) gołym okiem. Prowadzi do przecinania sie klina olejowego pod kulkami i lawinowo przyspiesza zużycie łożyska.
Co do łożysk igiełkowych to pamietajcie ze łożysko takie to bieżnie czyli wałek i tuleja oraz koszyk i igiełki, wymiana samego złożenia igiełkowego (koszyka i igiełek) nie załatwia do końca sprawy.
Jesli ktos chce podam wzory na dobor nośności i współczynnikkow temperaturowych.
1-łożyska na wał to łożyska w specjalnym wykonaniu. NIe są to zwykłe łożyska z luzem promieniowym. Są to łożyska o odpowiedniej nośności. Prawidłowy dobór łożyska to nei tylko wymiar i luz promieniowy, to również współczynniki temperaturowe i nośności oraz typu pracy i warunków montażu. Tzn czy dopuszczona jest jakakolwiek nieosiowość albo czy lozysko pracuje ciagle czy z przerwami i czy jest przeciazne.
Wiec jesli nie macie pewnosci czy lozysko jest napewno dobre to nie kupujcie nie pewnego.
Najczęściej pierwsze stadium zużycia łożyska do pitting czyli powstawanie mikroskopijnych pustek w biezni. Jest to niezauważalne (prawie) gołym okiem. Prowadzi do przecinania sie klina olejowego pod kulkami i lawinowo przyspiesza zużycie łożyska.
Co do łożysk igiełkowych to pamietajcie ze łożysko takie to bieżnie czyli wałek i tuleja oraz koszyk i igiełki, wymiana samego złożenia igiełkowego (koszyka i igiełek) nie załatwia do końca sprawy.
Jesli ktos chce podam wzory na dobor nośności i współczynnikkow temperaturowych.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
No to pociągne temat jeśli chodzi o łożyska amortyzatora tylniego. Są to łożyska o ekstremalnie dużej nośności i odporności na prace udarową jest to konstrukcja (przynajmniej w wielu motocyklach) bez koszyczka. Czyli same igiełki i tuleja i bieżnia zewnętrzna. W tym wypadku najczęściej zużywa się tulejka gdyż ma małą średnice i naciski są skupione na małej powierzchni i nie daje rady. Również często zapominamy o tych łożyskach i ich nie smarujemy co przyspiesza zużycie.
To że w tym łożysku nie ma koszyczka tylko same igiełki sprawia że naciski na tuleje są rozłożone na większą ilość wałeczków.
Łożyska te są trudno dostępne w normalnych sklepach, najczęściej można je kupic tylko w serwisie.
Warto jednak pomyśleć nad innym rozwiązaniem. Może już przez niektórych znanym. Zastosować tzn uni-ball czyli łożysko ślizgowe sferyczne. Ma ono wiele zalet, niewiele wad.
Zalety: niska stosunkowo cena (ok 50zl).
Jest to kompaktowa rzecz czili wybijamy stare łożysko (bieżnie) i wbijamy łożysko ślizgowe które jest zespolone (bieżnia z tuleja ).
Ponieważ nie ma tam igiełek siły są rozkładane przez wewnętrzną sfere na sfere bieżni, a jak wiemy w taki wlasnie sposób siły są przenoszone na dużą powierzchnie i dzieki temu materiał sie tak szybko nie niszczy, naciski jednostkowe są małe.
Można sobie dobrać takie łozysko, są nawet sprzedawane na ebay.co.uk do konkretnych motorów.
To że w tym łożysku nie ma koszyczka tylko same igiełki sprawia że naciski na tuleje są rozłożone na większą ilość wałeczków.
Łożyska te są trudno dostępne w normalnych sklepach, najczęściej można je kupic tylko w serwisie.
Warto jednak pomyśleć nad innym rozwiązaniem. Może już przez niektórych znanym. Zastosować tzn uni-ball czyli łożysko ślizgowe sferyczne. Ma ono wiele zalet, niewiele wad.
Zalety: niska stosunkowo cena (ok 50zl).
Jest to kompaktowa rzecz czili wybijamy stare łożysko (bieżnie) i wbijamy łożysko ślizgowe które jest zespolone (bieżnia z tuleja ).
Ponieważ nie ma tam igiełek siły są rozkładane przez wewnętrzną sfere na sfere bieżni, a jak wiemy w taki wlasnie sposób siły są przenoszone na dużą powierzchnie i dzieki temu materiał sie tak szybko nie niszczy, naciski jednostkowe są małe.
Można sobie dobrać takie łozysko, są nawet sprzedawane na ebay.co.uk do konkretnych motorów.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 631
- Rejestracja: pn, 4 lip 2005, 20:56
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Rzeszów/Birmingham(UK)
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wszystko o łożyskach
Witam
Potrzebuje łożyska na kosz sprzęgłowy do mojej YZ.Nigdzie nie moge znaleźć,cały Rzeszów objechałem i nic,a oryginalne Yamahy coś ponad 180zł.Szerokość jest 23 i są takie łożyska co mają 10 i 13 co daje 23,dałoby to rade czy nie bardzo:/.Łożysko to igiełkowe dwu rzędowe na koszyku.PZdr
Potrzebuje łożyska na kosz sprzęgłowy do mojej YZ.Nigdzie nie moge znaleźć,cały Rzeszów objechałem i nic,a oryginalne Yamahy coś ponad 180zł.Szerokość jest 23 i są takie łożyska co mają 10 i 13 co daje 23,dałoby to rade czy nie bardzo:/.Łożysko to igiełkowe dwu rzędowe na koszyku.PZdr
Re: Wszystko o łożyskach
Pomyk ty potrzebujesz łożysko o bardziej skomplikowanej budowie, a ja do siebie nie mogłem znaleźć do tylnego koła zwykłego 17/42/12 17/47/12 jest wszędzie i kosztuje z 6zł a za tamtym też cały Rzeszów objeździłem od sklepów moto po hurtownie a nawet jest coś takiego na obwodnicy co części do samolotów produkują i jedyne miejsce gdzie znalazłem to Zelmer na Przemysłowej, byłeś tam? kryte kosztuje 61zł a otwarte 30zł.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wszystko o łożyskach
Jeśli chodzi o łożyska to warto zamawiac w firmei FIN w kielcach. Realizuja tylko zamowienia na fakture ale nei ma lozyska ktorego by nie mieli oraz maja najnizsze ceny w kraju. Oraz wybor wielu marek lozysk.
Co dolozyska na kosz sprzeglowy to mam pytanie czy wymianiasz je bo masz luz czy uleglo uszkodzeniu? Bo lozysko igielkowe to nie tylko igileki ale i ich bieznie czyli sam kosz i tuleja. Jesli kosz i tuleja maja wglebienia to nowa igiełka nic nie da.
Pomyk podaj wszystkie wymiary tego łożyska to podam ci numer katalogowy i gdzie je dostaniesz i w jakiej cenie.
Co do łożysk do kół to jest problem taki ze tam wlasnie firmy oszczedzaja tez mase i wkladaja nietypowe lozyska. Proponuje dzownic do FIN (sa w necie) i zamawiac.
Co dolozyska na kosz sprzeglowy to mam pytanie czy wymianiasz je bo masz luz czy uleglo uszkodzeniu? Bo lozysko igielkowe to nie tylko igileki ale i ich bieznie czyli sam kosz i tuleja. Jesli kosz i tuleja maja wglebienia to nowa igiełka nic nie da.
Pomyk podaj wszystkie wymiary tego łożyska to podam ci numer katalogowy i gdzie je dostaniesz i w jakiej cenie.
Co do łożysk do kół to jest problem taki ze tam wlasnie firmy oszczedzaja tez mase i wkladaja nietypowe lozyska. Proponuje dzownic do FIN (sa w necie) i zamawiac.
Re: Wszystko o łożyskach
Otóż musze cie rozczarować, właśnie FIN Kuba tak sie nazywa ta firma w Rzeszowie i Kolbuszowej(40km od Rz) co mają części m.in. do samolotów, teraz przypomniało mi sie i oni nie mieli tego łożyska i najlepsze co powiedzieli że nie ma szans na nie, a w Prema (czyli w tym Zelmerze co tłumaczyłem) przedwczoraj zamówiłem, wczoraj już było a przed chwilą odebrałem:)) pisze na nim tak: JAPAN SU NTN TMB203A/42C4 na odwrocie w wewn. tuleji TMB A. Takie niestety nietypowe mam jedno. Zapłaciłem 30zł za otwarte i kupiłem sobie symering za 3,60, założe na tulejkę i powinno nyć, bo co będę płacił 61zł z vat za kryte:))
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 631
- Rejestracja: pn, 4 lip 2005, 20:56
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Rzeszów/Birmingham(UK)
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wszystko o łożyskach
Ja cały rzeszów zjechałem,prema,fin u żuda na przeciwko żyda, wszędzie.Nie ma :/
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wszystko o łożyskach
No cóż. Szkoda , ja w finie jak narazie wszystko dostałem. Widać strasznie żadko spotykane łożysko.