Wszystko o łożyskach
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 454
- Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
- Motocykl: CRF250R '06
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sulechów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wszystko o łożyskach
Włożyc od drugiej strony śrubokręt i pukac w niego młotkiem i wybijac po trochu po obwodzie łożyska. Piaście się nic nie stanie jak nie będziesz robil nic na chama
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek , Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250
Było: Komarek , Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 30
- Rejestracja: pt, 22 lut 2008, 18:38
- Motocykl: KTM EXC 450
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Bielawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wszystko o łożyskach
Witam serdecznie potzrebuje pomocy z wymian lozysk w kolach w KTM EXC-f 250 rocznik 2006 model 2007. Czy jest to sjkaplikowane i czy trzeba wyminiac ta tulejke czy nie czy tylko uszczelniacze i lozyska pozdarwiams erdecznie ic zekam na odpowiedz
Serdecznie pozdrawiam reggaefan
-
- Mistrz prostej
- Posty: 131
- Rejestracja: pt, 12 cze 2009, 19:12
- Motocykl: Yamaha YZ250F 08r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wszystko o łożyskach
Czy ktos 'mądry' moglby mi podac rozmiar lozysk koła przedniego?- motocykl to Yamaha YZ450F
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wszystko o łożyskach
Witajcie,
Pytanko dotyczy główki ramy. Otóż gdy kręcę kierownicą, w pozycji środkowej jest wyczuwalny punkt pozycjonujący. Tak jakby jakiś rowek tam był, lub coś podobnego. Po prostu mogę na środku ustawić kierę (gdy motor stoi na podnośniku) i ona się sama nie przestawi. Jest tak jakby punkt pozycjonujący. Czy to normalne? Czy być może łożyska padły i trzeba je wymienić. Proszę o pomoc.
Pozdrawiam,
Mateusz_MX
Pytanko dotyczy główki ramy. Otóż gdy kręcę kierownicą, w pozycji środkowej jest wyczuwalny punkt pozycjonujący. Tak jakby jakiś rowek tam był, lub coś podobnego. Po prostu mogę na środku ustawić kierę (gdy motor stoi na podnośniku) i ona się sama nie przestawi. Jest tak jakby punkt pozycjonujący. Czy to normalne? Czy być może łożyska padły i trzeba je wymienić. Proszę o pomoc.
Pozdrawiam,
Mateusz_MX
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wszystko o łożyskach
Powiem ci że w swoim szosowym moto Yamaha DT 80 mam 3 takie punkty, prawo, środek i lewo. Być może w twojej YZ jest także coś podobnego. Co do główki ramy to moto na podnośnik przenie koło w powietrzu i poruszaj lagami. Inny sposób to rozpędź się do powiedzmy 30 km/h i wyhamuj do zera, jeśli łożyska są wyjechane to usłyszysz delikatne puknięcie.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 263
- Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Świecie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wszystko o łożyskach
6904 Kup najlepsze jakie są dostępne z oznaczeniem RS.-Bartas- pisze:Czy ktos 'mądry' moglby mi podac rozmiar lozysk koła przedniego?- motocykl to Yamaha YZ450F
-
- Mistrz prostej
- Posty: 131
- Rejestracja: pt, 12 cze 2009, 19:12
- Motocykl: Yamaha YZ250F 08r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wszystko o łożyskach
Ok kupie najlepsze, a powiedz mi czy one lubia czesto padac- dlatego radzisz oznaczenie rs?!
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 263
- Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Świecie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wszystko o łożyskach
Dobre jakościowo łożysko samo tak szybko nie padnie, ale woda głównie z myjki wysokociśnieniowej wykończy najlepsze. RS to oznaczenie zamknięcia (hermetyczności) łożyska jakimś tworzywem, w tym przypadku uważam, że lepiej niż blaszkami. Wskazane by było abyś również wymienił simeringi i dobrze je nasmarował smarem najbardziej odpornym na wodę.-Bartas- pisze:Ok kupie najlepsze, a powiedz mi czy one lubia czesto padac- dlatego radzisz oznaczenie rs?!
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wszystko o łożyskach
U mnie w hurtowni wszystkie japońskie, kulkowe NTN'y są zabezpieczone z dwóch stron plastikowymi zaślepkami i można sobie dowolnie zdjąć. Co do ceny, to za łożysko na wałek zdawczy (tam gdzie idzie zębatka) dałem 34zł. Więc bez tragedii. Niebawem kupię łożyska na wał i do główki ramy. Przedstawię Wam potem ceny.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
- Mistrz prostej
- Posty: 138
- Rejestracja: ndz, 2 mar 2008, 19:24
- Motocykl: Husqvarna TE610IE
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp. woj. Lubuskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wszystko o łożyskach
PODSTAWOWY BŁĄD PRZY WYMIANIE ŁOZYSK NA WAŁ W 2T!
Jesli chodzi o łozyskas na wał do dwusuwowych 250 to muszą byc one na 8 kulkach! Oznaczenie łozyska 63/28 C3 i kupienie go w sklepie z lozyskami nie zdaje egzaminu! Te ze sklepu mimo iz mają te same oznaczenie są z reguły na 7 wiekszych kulkach i szybko sie zurzywają. Lozyska na wal w chodza w bardzo specyficznych warunkach czyli olbrzymie obciązenia + wysokie predkosci obrotowe + i najwazniejsze szczatkowe smarowanie z mieszanki. Dlatego mają specjalną konstrukcje na 8 mniejszych kulkach. Zamienniki robi firma AllBalls - są to łozyska robione przez KOYO i mają 8 kulek - specjalna konstrukcja na wał, jednak kupione łozyska KOYO w sklepie z lozyskami mimo tego samego oznaczenia i firmy są niestety na 7 kulkach i sie NIE NADAJĄ NA WAŁ!
http://www.goallballs.com/home.asp
Jesli chodzi o łozyskas na wał do dwusuwowych 250 to muszą byc one na 8 kulkach! Oznaczenie łozyska 63/28 C3 i kupienie go w sklepie z lozyskami nie zdaje egzaminu! Te ze sklepu mimo iz mają te same oznaczenie są z reguły na 7 wiekszych kulkach i szybko sie zurzywają. Lozyska na wal w chodza w bardzo specyficznych warunkach czyli olbrzymie obciązenia + wysokie predkosci obrotowe + i najwazniejsze szczatkowe smarowanie z mieszanki. Dlatego mają specjalną konstrukcje na 8 mniejszych kulkach. Zamienniki robi firma AllBalls - są to łozyska robione przez KOYO i mają 8 kulek - specjalna konstrukcja na wał, jednak kupione łozyska KOYO w sklepie z lozyskami mimo tego samego oznaczenia i firmy są niestety na 7 kulkach i sie NIE NADAJĄ NA WAŁ!
http://www.goallballs.com/home.asp
Tel: 792 808 123
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 254
- Rejestracja: czw, 5 kwie 2007, 23:37
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wszystko o łożyskach
Witam !Mateusz_MX pisze:Witajcie,
Pytanko dotyczy główki ramy. Otóż gdy kręcę kierownicą, w pozycji środkowej jest wyczuwalny punkt pozycjonujący. Tak jakby jakiś rowek tam był, lub coś podobnego. Po prostu mogę na środku ustawić kierę (gdy motor stoi na podnośniku) i ona się sama nie przestawi. Jest tak jakby punkt pozycjonujący. Czy to normalne? Czy być może łożyska padły i trzeba je wymienić. Proszę o pomoc.
Pozdrawiam,
Mateusz_MX
Zależy czy ta główka ramy Ci kantuje... Ja ostatnio również miałem podobny problem w swojej yz-cie. Dokładnie główka kantowała się w środkowym położeniu oraz ciężko pracowała. Najlepszym sprawdzeniem jest puszczenie kierownicy w pozycji siedzącej, sprawdź czy jesteś w stanie zapanować nad motorem. Ja np. nie byłem w stanie za żadne skarby...
Co do samej naprawy, wystarczy rozebrać główkę, wymyć łożyska np. benzyną oraz nasmarować zarówno bieżnie jak i same łożyska dobrym smarem. Później wszystko dobrze spasuj i gitara
Pozdrawiam
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wszystko o łożyskach
bandogge1980 pisze:PODSTAWOWY BŁĄD PRZY WYMIANIE ŁOZYSK NA WAŁ W 2T!
Jesli chodzi o łozyskas na wał do dwusuwowych 250 to muszą byc one na 8 kulkach! Oznaczenie łozyska 63/28 C3 i kupienie go w sklepie z lozyskami nie zdaje egzaminu! Te ze sklepu mimo iz mają te same oznaczenie są z reguły na 7 wiekszych kulkach i szybko sie zurzywają. Lozyska na wal w chodza w bardzo specyficznych warunkach czyli olbrzymie obciązenia + wysokie predkosci obrotowe + i najwazniejsze szczatkowe smarowanie z mieszanki. Dlatego mają specjalną konstrukcje na 8 mniejszych kulkach. Zamienniki robi firma AllBalls - są to łozyska robione przez KOYO i mają 8 kulek - specjalna konstrukcja na wał, jednak kupione łozyska KOYO w sklepie z lozyskami mimo tego samego oznaczenia i firmy są niestety na 7 kulkach i sie NIE NADAJĄ NA WAŁ!
http://www.goallballs.com/home.asp
Taka wiedza jest bezcenna. Bardzo dziękuję za informację. Co do główki ramy to spróbuję ją rozebrać, przeczyścić i porządnie przesmarować smarem tak jak to radzi kolega Kropek.
Pozdrawiam,
Mateusz_MX
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"