Strona 63 z 73

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: czw, 23 kwie 2015, 16:38
autor: bartwer
Panie Marku dziękuje za odpowiedzi. Te dane które Pan podał znam, są ze strony RaceTecha i nie zgadzają się z danymi z serwisówki Yamahy. Więc na danych "wyczytanych" nie ma co polegać dlatego pytałem o te oznaczenia.
Najpierw muszę je zregenerować przełożyć wszystko, a potem będę martwił się twardością sprężyn, zawsze można dać podkładki i wlać gęstszy olej. Byle jakie to zawieszenie nie było będę miał lepiej niż na oryginalnych sprężynach o,35 kg/mm, brakiem regulacjo odbicia itp.

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: ndz, 3 maja 2015, 10:55
autor: Sujka
Witam w kawce kxf 250 2011 showa sff rozlecial sie przedni zawias.

W lewej ladze odkrecila lub urwała sie nakretka trzymajaca zawor ( MID-VALVE) Ktory jest poruszany ta długą '' sztycą '' .

skutkiem czego jest uszkodzenie paru czesci . I teraz prosił bym o porade , co najlepiej zrobic lub gdzie ewentualnie kupic te czesci .

Uszkodzone zostały podkładki , delikatnie sam zawor , sprezynka, no i wygiety koniec sztycy ( miejsce przykrecania zaworu ) , rysy wewnatrz cylindra '' rury ''

Pozdrawiam i dziekuje za porady.


zdjecia uszkodzonych czesci.

http://i62.tinypic.com/2gxi4jd.jpg

http://i61.tinypic.com/2v1w6yf.jpg

http://i61.tinypic.com/2ewe0qt.jpg

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: ndz, 3 maja 2015, 23:33
autor: motodiabel
Z showy dostępna jest cała kompletna sztyca, koszt to ok 200e; można tez skompletować osobno co będzie tańszym rozwiązaniem, ale trzeba pokombinować. Ostatnie rozwiązanie to znaleźć dawcę.

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: pn, 4 maja 2015, 09:28
autor: Sujka
Wydaje mi się ze z dawca będzie problem bo to za mlody motor.

Sprobowalbym uratować ten zawias i zobaczyc jakie będą efekty ewentualnie na lekko gestrzym oleju , tloczek nie wygląda najgorzej sztyce tez bym uratował . Trzeba by zamówić zniszczone podkładki oraz sprezynke tylko gdzie ?

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: wt, 5 maja 2015, 11:42
autor: adoado0
Panowie,
Potrzebuję pomocy. Pacjent do Showa SFF KXF 250 2012. Czy ktoś może podrzućić ile i jaki olej wlać do tego zawiasu? Motocykl serwisuję zupełnie sam, z powodzeniem, ale amortyzatory zawsze oddawałem w ręce specjalistów. Niestety na ostatnim treningu mi wylał kompletnie, a że musiałem wyjechać to już nie zdążyłem go zabrać (zawiasu) ze sobą i dać do naprawy. Wracam w sobotę a motocykl muszę mieć sprawny na niedzielę. Generalnie poradzę sobie z tym, tyle, że potrzebuję właśnie info jaki olej i ile go wlać w poszczególne lagi (procedurę sobie wezmę np z youtube'a krok po kroku). Będę wdzięczny za pomoc. Z racji braku dostępu do motocykla nie ma możliwości bym komuś to oddał, bo tak bym zrobił.

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: wt, 5 maja 2015, 15:13
autor: kris514

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: wt, 5 maja 2015, 17:58
autor: mxszuki
fabrycznie z tego co patrzyłem jest 340cc i w prawej 235cc, jezeli chodzi o komore zamkniętą to tam do pełna i wyciśnij nadmiar wduszając sztycę i będzie ok.
Pozdrawiam Andrzej

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: śr, 6 maja 2015, 11:55
autor: adoado0
kris514, jestem Ci dłużny dobry trunek, bo nie mogłem znależć, tylko do 2006,2007 i 2013, to już mówię, że wezmę na szybko z ebaya pdfa za kilka zielonych. Mam jeszcze pytanie, jaki ekwiwalent dla tego oleju SHOWA SS-19? Na TT znalazłem, że 5W, więc wezmę chyba Motorexa 5W? Czy coś innego z doświadczenia polecacie?
mxszuki To było do mnie? Te 345 cc to jest już wraz z komorą zamknięta? Zatem litr mi starczy spokojnie? Procedurę pojadę zgodnie z serwisówką, albo z jakimś step-by-step z youtube, widziałem na szybko w pracy kawałek dla SFF i jakoś dam radę. Robiłem raz sobie w 450F Kayaby SSS, ale nie byłem zadowolony z efektu, dlatego zaprzestałem roboty zawieszeń. No ale mus to mus.

Dzięki zatem za wszelką pomoć, jakbyście mogli jeszcze do w/w się ustosunkować to zamówię dzisiaj gdzieś uszczelniacze i 1L oleju i mam nadzieję, że dojdzie do piątku.

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: ndz, 10 maja 2015, 22:30
autor: mxszuki
345cc lewa komora wlewasz do lagi na dół, 235cc prawa.

do lewej do kartridża wlewasz do pełna nie jestem pewien ile gdzieś 310-320cc myślę więc więcej niż nawiązałeś w temacie wyżej

czyli
lewa

320 +345 plus prawa 235 =900cc około, litr powinien starczyć, w razie czego zadzwoń do mojego kolegi w warszawie firma mx moto oni maja serwisowke to ci moga podać dokładną ilość fabrycznie, ja z doświadczenie leje na full do góry w lewej więc do końca nie mierzyłem tego co do jednego militra ponieważ po napełnieniu wduszając sztycę wyciskasz nadmiar i wylatuje on przez dziurkę w sciance kartridża.
pozdrawiam Andrzej

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

: sob, 20 cze 2015, 03:24
autor: deru
witam

Prosze o pomoc w serwisie i ustawieniu zawieszenia Showa SFF Fork w RMZ 450 2013r.

Potrzebował bym wartości kompresji, odbicia oraz napięcia wstępnego sprężyny (przedniej lagi) na jakie mam ustawić przednie i tylne zawieszenie gdyż obecnie jest poustawiane w cały świat, comp prawie na max hard a odbicie na max soft i zawieszenie zupełnie sobie nie radzi. Moja waga 85-90 kg.

W tylnym amorze mam niebieską sprężyne Race - Tech o numerze 365921 , srrss 672784 ( tego numeru nie jestem pewny bo jest trochę nieczytelny ) może ktoś sprawdzić na jaką wage jest dedykowana ?

Z tego co widziałem na filmikach yt oraz w serwisówce do regeneracji przedniej lagi tej ze sprężyną nie będę potrzebował narzędzia z linku poniżej ?

http://www.motionpro.com/motorcycle/partno/08-0569/

Czy taki olej jak motul factory line 5w będzie bardzo odbiegał jakościowo od oryginalnych olejów Showa i tp.

Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

: pn, 22 cze 2015, 21:42
autor: robert 280866
Witam, mam u siebie w KTM-ie zawieszenie 4829 i nie udało mi się znaleźć danych do tego typu, jak by mógł pan podać chociaż ilości oleju. Z góry dziękuje

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

: pn, 6 lip 2015, 18:49
autor: michu13
Pacjent Yz 125 2005r.

Ostatnio zaczęła mi się pocić lewa laga, dodam że niedawno był wymieniane uszczelniacze więc nie wynika to ze zmęczenia. Musiał dostać się jakiś piasek czy coś, słyszałem że podobno przez zły transport można spowodować wyciek? Jakieś rady jak najskuteczniej to wyeliminować? Mam zamiar znaleźć jakaś starą klisze i spróbować wydobyć syf który powoduje wyciek.

I jeszcze jedno, jak ma się sprawa wożenia motocykla na ściągniętych pasach kiedy zawieszenie jest mniej więcej do połowy dobite i nie ma nic między kołem o błotnikiem? Wywołuje to jakieś negatywne skutki?