Strona 57 z 73

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: czw, 20 lis 2014, 14:27
autor: Majster128
Tutaj przedstawiłem opis regulacji. Myślę, że Ci pomoże.
http://forum.eterrymanow.pl/viewtopic.php?t=119

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: pt, 21 lis 2014, 18:31
autor: palwas4x
Witam. Mam pytanie dotyczące amortyzatora z ktm sx 125. Kupiłem go niedawno, nie za bardzo jeszcze ogarniam i kupiłem chyba uszkodzony. Mianowicie - mój amortyzator jest "siednięty" tzn. jeśli stoi oparty o ścianę, i podniosę rękoma przód, amortyzator wychodzi jakieś 4cm, oczywiście jak go "odłoże" amortyzator opadnie znów o jakieś 4cm. Dodam że lagi dość mocno ciekną (stoi jakieś 2 tygodnie i na ziemi jest plama oleju), leci po zacisku oraz amortyzator chodzi "skokowo". Proszę powiedzieć czy amortyzator jest uszkodzony, co może ewentualnie to powodować i jak to uratować :) Pozdrawiam.

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: pt, 21 lis 2014, 20:48
autor: motodiabel
Cieknie bo uszczelniacze już nie trzymają, musisz go rozebrać i sprawdzić stan elementów ciernych tzn tulejek ślizgowych. To "siednięcie" :D to normalna sprawa, możesz to skorygować wstępnym naprężeniem sprężyny, wstawiając podkładki dystansowe. Rozbierz go i sprawdź co się dzieje w środku. Pewnie da się go doprowadzić do dobrego stanu.

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: sob, 22 lis 2014, 15:36
autor: palwas4x
Dzięki za szybką i konkretną odpowiedz! Pozdro.

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: śr, 26 lis 2014, 22:09
autor: Maxym
Panowie wziąłem się z bratem za regenerację przedniego zawieszenia , wszystkie uszczelniacze i tuleje ślizgowe już zakupiliśmy, sprawa ma się tak że nie pamiętam jak to się zalewało tym olejem lagę.
W instrukcji jest napisane 320ml lub oil level 90mm (fully compressed, spring
removed) czyli że zalewam od góry 320 ml i powinno być 90mm od lustra oleju do górnej krawędzi lagi bez sprężyny? Co to znaczy fully compressed?
Zawieszenie to Kayaba 36mm od motoru KX 100 B z tym że ma być miękkie pod enduro, toru nie zobaczy i jeździec jest lekki (na pewno mniej niż 50kilo)

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: czw, 27 lis 2014, 21:19
autor: motodiabel
fully compressed - znaczy dosłownie "w pełnym ściśnięciu" a więc jak masz wyjętą sprężynę, złożone dwie części amortyzatora czyli goleń i rurę zewnętrzną, zjeżdżasz zewnętrzną rurą do samego końca i wtedy zalewasz olejem i dokonujesz pomiaru od lustra oleju do krawędzi rury zewnętrznej. Obrazuje to rysunek poniżej. Pamiętaj aby zapompować olej wewnętrzną sztycą a później mierzyć. Co do wartości poduszki powietrznej to są pewnie widełki, możesz zalać do poziomu 110mm wtedy uzyskasz efekt "miększego". Możesz trochę poeksperymentować z tą wysokością.


Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: pn, 1 gru 2014, 20:47
autor: deru
Witam zabieram się ze zimowe przejrzenie zawieszenia ( ohlins jednokomorowy ) zawsze wlewałem Motula Factor Line 5w , zawieszenia pracuje bardzo dobrze i nie mam do niego zastrzeżeń i tu moje pytanie czy wlewając rzadszy olej np 2,5w uzyskam lepszą prace zawieszenia ? Dodam że motocykl użytkowany jedynie na torze motocrossowym.

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: ndz, 7 gru 2014, 11:26
autor: marek antczak
Olej 2,5 na pewno nie wpłynie poprawnie na prace zawieszenia gdyż z jednej strony olej spowoduje iz zawias będzie miękki a z drugiej strony przyspieszy się odbicie. można temu przeciwdziałać poprawiając regulacje ale to spowoduje szybsze nagrzanie sie oleju przez co zmniejszy sie jego gęstość i zawias szybciej utraci możliwości tłumienia odbicia.
skoro zawias pracuje poprawnie eksperymentowanie jest zbędne , ważniejszą rzeczą jest dostosowanie ustawień zawieszenia do aktualnych warunków na torze.

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: ndz, 7 gru 2014, 19:08
autor: P.S.
marek antczak pisze:Olej 2,5 na pewno nie wpłynie poprawnie na prace zawieszenia gdyż z jednej strony olej spowoduje iz zawias będzie miękki a z drugiej strony przyspieszy się odbicie. można temu przeciwdziałać poprawiając regulacje ale to spowoduje szybsze nagrzanie sie oleju przez co zmniejszy sie jego gęstość i zawias szybciej utraci możliwości tłumienia odbicia.
skoro zawias pracuje poprawnie eksperymentowanie jest zbędne , ważniejszą rzeczą jest dostosowanie ustawień zawieszenia do aktualnych warunków na torze.
czy aby na pewno ? o ile pacjent ma ochotę to może spróbować rzadsza oliwa z reguły poprawia szybszą pracę zawiasu - fakt ze tłumienie zmieni swoje parametry ale też oliwa będzie dalsza od zjawisk kawitacji ,co do temp ? oliwa oliwie nie równa porównując parametry tłumienia w temp 40 /100 stopni można się delikatnie zdziwić :roll: . Niczego nie sugeruję ale oczekiwałem czytając ten post sensowniejszej odpowiedzi wyjasniajacej wiecej aspektów .

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: ndz, 7 gru 2014, 19:51
autor: Majster128
Panowie lepkość, a nie gęstość oleju ma wpływ na pracę zawieszenia.
Nie ma żadnego związku gęstości z lepkością.

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: pn, 8 gru 2014, 22:00
autor: deru
Ok dzięki Panowie za porade to zostanę przy 5w ale odżałuje na oryginalny olej Ohlinsa i zobaczę czy będzie różnica

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: pt, 12 gru 2014, 00:43
autor: bodzio 1
Koledzy , jestem w trakcie wymiany simeringów w przednim zawieszeniu i tu zonk . mam suzuki rm 250 z 1992 roku podaje pełny numer rj15a-103237. Według wszystkich informacji powinny być o rozmiarze 45x57x11 ale niestety nie pasują. Zmierzyłem stary i na moje oko to mam 39x53x8 Może ktoś zna temat czy mam jakieś inne lagi {czytaj ktoś je wymienił na inne} bo nie mogę znaleść nowych. Na lagach mam numer x886 i 096 jak coś to mogę podesłać parę fotek.