Strona 56 z 73

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: pn, 22 wrz 2014, 23:43
autor: motodiabel
Przy składaniu najprawdopodobniej nie dokręciłeś do końca elementu z regulacją



kontrę wkręcasz do końca, dopiero wtedy wkręcasz element z regulacją do końca, następnie zaciskasz kontrę. Postępuj zgodnie z instrukcją w serwisówce.
Jeśli po poprawnym złożeniu nadal będzie nie tak, rozkręć middle valve - na końcu gdzie dochodzi aluminiowy pręcik jest iglica ze sprężynką, sprawdź tam.


Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: sob, 27 wrz 2014, 17:08
autor: bynio1991
Dokręcałem tak jak pisałem wcześniej:

"
W swojej YZ 250 2009r. muszę wymienić uszczelniacze w przednich lagach.
1. Jaka powinna być odległość tej nakrętki na sztycy amortyzatora ?

http://zapodaj.net/03dbba0e2b889.jpg.html

Przed jej odkręceniem zmierzyłem tę odległość - 14,7mm. Przy składaniu dokręciłem ją tak jak zaleca serwisówka tj. 16mm, przy dokręcaniu tej zatyczki z regulacją została mi luka

http://zapodaj.net/d5b0b24e74e4c.jpg.html

więc ustawiłem tę odległość na taką jak była 14,7mm, i już było ok. O co w tym chodzi ? Czy coś jest nie tak ?

2. Na sprężynach mam oznaczenie 43,5-455-4,0 . Zmierzyłem długość sprężyn miarą Topex (jakaś lepsza) - 449,5mm i jakąś no name - 448,5mm. Czy sprężyny te kwalifikują się już do wymiany ? Na lagach jest naklejka PROMAX czy sprężyny te są tuningowe ? Ważę 75kg czy są dla mnie odpowiednie ?

Gdyby ktoś jeszcze miał czas to miło by było jakby też odpowiedział na pytania w dalszej części mojego posta


Znalazłem na internecie poradnik
http://www.youtube.com/watch?v=vrafDhaHbKc

3. Czym najlepiej myć wszystkie części ?
4. Czy wiercić u siebie też otwory w kartridżu jak na filmie ? - 8:30
5. Mocno dokręcać ten tłoczek ? - 6:30 (mam klucze dynamometryczne)

"

Ten middle valve to ten tłoczek o który pytałem w pkt. 5 ? Ale czy nie jest tak, że ilość kliknięć jest ograniczona w elemencie z regulacją ?
6. Co jest przyczyną zbyt dużego SAG przednich amortyzatorów (ok. 4,5cm)- przy jeździe i tak nie dobijają do końca
7. Tylny amortyzator do połowy pracuje leciutko a później straszenie ciężko go docisnąć (nawet dwie osoby), co jest nie tak ? SAG jest ok.

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: czw, 2 paź 2014, 00:42
autor: motodiabel
AD 1.
Zrób tak jak pisałem - element z regulacją wkręcić do końca następnie dociągnąć kontrę.

ad2
sprężyny masz wymienione, są trochę miększe niż seryjne - seria ma 4,3, twoje są 4,0, mieścisz się w górnej granic, dobór sprężyn też zależy od indywidualnych preferencji, poziomu umiejętności oraz przeznaczenia: mx czy cc lub enduro

ad3
benzyna ekstrakcyjna lub myjka z obiegiem zamkniętym, środek nie może niszczyć elementów teflonowych i gumowych

ad4
możesz wywiercić, ta operacja zapobiega możliwości uszkodzenia cartridge

ad5
z wyczuciem, to jest aluminiowy element więc ostrożnie, najlepiej na klej

Ten middle valve to ten tłoczek o który pytałem w pkt. 5 ? Ale czy nie jest tak, że ilość kliknięć jest ograniczona w elemencie z regulacją ? Tak, wykręć oba i sprawdź czy jest ten sam zakres kliknięć

miękkie sprężyny

sprawdź stan łożysk na elementach zawieszenia

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: wt, 7 paź 2014, 23:47
autor: cineek
Witam!

Mam problem z centralnym amortyzatorem motocykla Yamaha YZ125 2006, otóż po rozebraniu okazało się że z powodu wycieku dużej ilości oleju wewnętrzna część obudowy amortyzatora jest widocznie przetarta. I tu pytanie czy nadaje się ona jeszcze do użycia? Nie jestem pewny czy nowy uszczelniacz da radę uszczelnić amortyzator w miejscu przetarcia.

Ewentualnie gdzie mogę taką obudowę lub cały amortyzator kupić i ile to może kosztować?

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: czw, 9 paź 2014, 02:52
autor: motodiabel
Cześć,
to często spotykany numer :) Niestety jak wytarcie jest duże, to nic nie zrobisz, trzeba kupić nowy korpus KYB, co jest sporym wydatkiem lub kupić dawcę, lecz nie mamy pewności czy nie jest już to samo w środku jeśli kupujemy używany. Jeśli wytarcie nie jest duże to spróbuj założyć większy oring, czasami pomaga :)


Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: czw, 16 paź 2014, 18:41
autor: bynio1991
W jaki sposób można upuścić oleju z lag w przednim zawieszeniu YZ 250 ? Mogę odkręcić od spodu tą śrubę od spodu z regulacją i spuścić określoną ilość do zbiorniczka ?

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: czw, 16 paź 2014, 18:55
autor: robsztix
Odkrec kierownice, poluzuj gorna polke i odkrec gorne kapsle z regulacja. Powoli opusc przod i wloz wezyk podlaczony do strzykawki i odessaj taka sama ilosc. Powinienes sie oreintowac jaka masz aktualnie poduszke powietrzna, zeby nie odessac za duzo oleju. Jezeli nie wiesz, to rozkrec nakretke, zdejmij kapsel, wyciagnij sprezyne, opusc moto, zeby opadlo do konca lag, wcisnij w dol sztyce w srodku i mierzac poduszke powietrzna odsysaj olej do zadanego poziomu. *opis dla zawieszenia "jednokomorowego"

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: ndz, 19 paź 2014, 17:20
autor: darek9
Witam nie mogę znaleźć nigdzie jakiej gęstości olej powinno się lać do przednich lag Yamaha Yz 250 2006 rok. Czy ktoś wie i podzieli się tą wiedzą?????

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: ndz, 19 paź 2014, 22:57
autor: Czepek
5w

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: wt, 21 paź 2014, 18:56
autor: darek9
ok, dzieki taki też zamówiłem motorex fork oil 5w:P

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: pt, 31 paź 2014, 21:37
autor: bynio1991
robsztix dzięki wielkie za odpowiedź, z tymże u mnie jest zawieszenie dwukomorowe, nie wiem czy nie lepszą i szybszą opcją jest spuszczenie oleju dołem do pojemniczka z miarką...

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: pn, 3 lis 2014, 23:18
autor: marek antczak
bynio1991 pisze:robsztix dzięki wielkie za odpowiedź, z tymże u mnie jest zawieszenie dwukomorowe, nie wiem czy nie lepszą i szybszą opcją jest spuszczenie oleju dołem do pojemniczka z miarką...
Przede wszystkim podajemy zawsze markę motocykla i rocznik to ułatwia szybka precyzyjna odpowiedz !
Odradzam odkręcenia śruby dolnej i spuszczanie w ten sposób oleju , w normalnych warunkach powinieneś zdemontować gable i odkręcić górny kapsel . Ważne jest aby wiedzieć ile oleju się zlało i ile pozostało wewnątrz. Spuszczanie oleju tylko ze zawieszenie jest np za twarde często mija się z celem lub przyczyny twardego zawieszenia lezą gdzie indziej np w twardych sprężynach lub złym stanem ogólnym tulejek ślizgowych itp.