Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę
-
Autor tematumarek antczak
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Jak pewnie sam zauważyłeś taka technika łatwo o błąd ale prawda jest iz twardsze sprężyny maja często grubszy drut oraz odstępy miedzy zwojami mogą być większe ale nie jest to żaden sposób na sprawdzanie dokładnie jak twarda jest sprężyna . Trudno powiedzieć czy to konkretnie jest wina twardych sprężyn bo nie podałeś danych na temat swojej wagi . Często bywa tak ze problemem mogą być same tulejki ślizgowe jakość simeringow oraz gęstość - lepkość oleju . Przyczyna problemów w przednim zawieszeniu mogą być same pulki tzn skręcone pulki lub zbyt mocne dociągniecie śrub dolnej pulki jak i złe zamontowana oska kola tzn wciągnięta laga . Lagi muszą być zamontowane równolegle i błąd przy składaniu przedniego kola może odbić się na pracy zawieszenia
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 21
- Rejestracja: czw, 5 lip 2012, 10:43
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Witam Panowie. Po długim czasie i małej edukacji postanowiłem sam wymienić uszczelniacze w przednich lagach mojej Yamahy yzf 426. Udało mi się ją rozebrać w pewnym stopniu robiłem to z pomocą pewnego filmu na yt, wyciągnąłem sprężynę i zsunąłem delikatnie uszczelniacz pyłowy natomiast nie wiem jak teraz to rozebrać dalej żeby wyciągnąć uszczelniacz olejowy. Nie wiem czy nie powinienem ściągnąć jeszcze tej części na dole lagi gdzie przechodzi oś od koła. Na filmiku było pokazane i opisane że należ kilka razy mocno pociągnąć i wyjdzie uszczelniacz i podkładka tak że będziemy mieli cały amor rozebrany. A tu kilka zdjęć jak to wygląda. Jeżeli ktoś może pomóc będę wdzięczny.
http://pl.tinypic.com/view.php?pic=208g ... 11aXFV_vUc
http://pl.tinypic.com/view.php?pic=2h2m ... 11akFV_vUc
http://pl.tinypic.com/view.php?pic=1411 ... 11avFV_vUc
http://pl.tinypic.com/view.php?pic=208g ... 11aXFV_vUc
http://pl.tinypic.com/view.php?pic=2h2m ... 11akFV_vUc
http://pl.tinypic.com/view.php?pic=1411 ... 11avFV_vUc
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
w środku masz seger który musisz wyjąć a potem tak jak mówisz musisz kilka razy pociagnąć
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 29
- Rejestracja: pn, 31 paź 2005, 21:58
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Brody-Lubuskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Witam kawa 450 2012 jezdzona na piasczystych lub srednio twardych torach . Problem jest z przednim zawiasem jest strasznie kołkowaty -topornie pracuje w gornym zakresie ( dociskajac delikatnie przod na postoju ma opory przed siadaniem w dol trzeba uzyc wiekszej siły i najlepiej hamulca przedniego)
Podczas jazdy sama twardosc jest w miare, ale zawias w ogole nie wybiera mniejszych nierownosci ( np. drobnych dziur przed zakretem)
CO moze byc przyczyna ??
Pulki popuszczone i dokrecone kluczem dynamometrycznym, sruby kolarownierz.
Ciasne tulejki lub uszczelniacze??
Podczas jazdy sama twardosc jest w miare, ale zawias w ogole nie wybiera mniejszych nierownosci ( np. drobnych dziur przed zakretem)
CO moze byc przyczyna ??
Pulki popuszczone i dokrecone kluczem dynamometrycznym, sruby kolarownierz.
Ciasne tulejki lub uszczelniacze??
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Wpierw wyciąg lagi i sprawdź czy poprawnie pracują.
Możliwe, że niepoprawnie zamontowałeś oś.
Możliwe, że niepoprawnie zamontowałeś oś.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 67
- Rejestracja: śr, 2 cze 2010, 20:52
- Motocykl: crf
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Sujka pisze: Podczas jazdy sama twardosc jest w miare, ale zawias w ogole nie wybiera mniejszych nierownosci ( np. drobnych dziur przed zakretem)
Ja zasłyszałem kiedyś też takiego zdania " To jest 450 i zawieszenie jest przewidziane dla SZYBKIEGO ridera " -czyli w tłumaczeniu znaczy to mniej więcej to że zawias jest ustawiony dla szybkich kierowców i musi być dość twardy, żeby pracował dobrze, aby kierowca MÓGŁ jechać szybko.
Ale może akurat szybko latasz i faktycznie to jakiś problem techniczny.
Moja crf450 ma identyczne objawy i mogę śmiało potwiedzić, że trzeba dużo gazu wtedy nie czuć małych nierówności problemem jest natomiast za duża prędkość co do moich umiejętnośći Niewielkim lekarstwem jest polerka lag i lepsze oleje - stosowałem to bo własnie tutaj na forum zalecono mi takie zabiegi.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 74
- Rejestracja: sob, 14 maja 2011, 19:52
- Motocykl: YZ 125 2012
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Kielce
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Ja u siebie na tępy zawias z przodu zmieniłem oleje i nalałem minimalną ilość z zakresu z książki serwisowej . Do komory od kompresji dałem rzadki BelRay HVI 3W ( ten do tylnych amorów ) , a tam na dół Motul 2,5W ( very light fork oil ) . Problemu z odbiciem nie ma żadnego , można spokojnie wyregulować . Dodatkowo przed jazdą robię takiego myka , że wbijam zawiechę ile mam sił , wciskam odpowietrzniki , puszczam kiedy już nic nie słychać i daję gablom wyjść . Jeśli są szczelne to spokojnie trzymają podciśnienie . Dzięki temu , głównie kiedy jeżdzę enduro przednie koło lepiej klei się podłoża w przypadku np zawalonych kamieniami / korzeniami zakrętach i nie ucieka na boki . Dodatkowo zauważyłem , że rzadziej łapie się " rybę " .
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 230
- Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:36
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
wydaje mi się ze silnik a raczej jego osiągi wymuszają w mocniejszych sztukach twardsze tłumienie aby mozna w pełni korzystać z momentu obr .przenoszonego na koło .rl- pisze:Sujka pisze: Podczas jazdy sama twardosc jest w miare, ale zawias w ogole nie wybiera mniejszych nierownosci ( np. drobnych dziur przed zakretem)
Ja zasłyszałem kiedyś też takiego zdania " To jest 450 i zawieszenie jest przewidziane dla SZYBKIEGO ridera " -czyli w tłumaczeniu znaczy to mniej więcej to że zawias jest ustawiony dla szybkich kierowców i musi być dość twardy, żeby pracował dobrze, aby kierowca MÓGŁ jechać szybko..
Porównawczo sciskałem w łapkach kiedyś goły amor yzf 250 i 450 ten drugi to beton na ile takie badanie - porównanie badanie ma sens Ogólnie też zastanawiam się czy da się zestroić w jakiś sposób zawias w mocniejszej sztuce na miększy tak jak w mniejszej pojemnosci aby bez problemów wykorzystać fun jaki daje mocniejszy silnik ?
-
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Czy sama wymiana sprężyn w przednim zawiasie w KXF 250 2006 na bardziej miękkie przyniesie wymierne korzyści w amatorskim enduro?
Koszt około 350 zł.
Dzięki
Koszt około 350 zł.
Dzięki
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Jeśli mówisz o zawieszeniu crossowym, a Ty nie ważysz za dużo to oczywiście.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Tak, seryjny zawias w KXF 250 2006, a sam ważę około 70 kg.
Jaką twardość wybrać? Sugerować się jakimś endurakiem czy po prostu brać najmiększą w ofercie ?
Jaką twardość wybrać? Sugerować się jakimś endurakiem czy po prostu brać najmiększą w ofercie ?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 230
- Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:36
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Moim zdaniem to nie jest takie jednoznaczne
pomiar sag powinien ci coś podpowiedzieć coś więcej ogólnie twórca tematu Marek powinien się wypowiedzieć , z autopsji wiem ze czasami wystarczy na dobiciu tłumienia przy twardej sprężynie zmienić shim na dobiciu ująć - odbiciu dodać , twardsza sprężyna to w pewnym sensie większa prędkość pracy zawiasu sam się zastanawiam jak ludzie pracujacy zawodowo dogadują się z klientami bo każdy czegoś chce i nie zawsze pewnie wyrazi to w fachowy sposób a to wszystko nie jest takie jednoznaczne .grayfox pisze:Tak, seryjny zawias w KXF 250 2006, a sam ważę około 70 kg.
Jaką twardość wybrać? Sugerować się jakimś endurakiem czy po prostu brać najmiększą w ofercie ?