Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę
-
Autor tematumarek antczak
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Podejrzewam ze masz za krótkie sprężyny. Sprężyny urywane przez Promax słyną z tego iż z czasem robią sie krótsze lub nie odpowiadają podanej wartości na sprężynie czyli mogą być tez za miękkie .
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 2
- Rejestracja: czw, 21 maja 2009, 13:03
- Motocykl: KTM 200 EXC
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Witam, chciałbym się dowiedzieć czy ma sens tuning zawieszenia w exc 200 z 2004 roku? Jakie są możliwości i efekty po przeprowadzeniu takiego zabiegu już nie tak młodym motocyklu.
-
Autor tematumarek antczak
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Sens jest zawsze , decyzja należy od ciebie i zasobów budżetowych oraz jak długo chcesz czy planujesz zatrzymać ten motocykl. Tuning nie jest tani wiec zastanów sie czy motocykl ( jego stan techniczny ) wart jest takiej inwestycji oraz jak wielki problem masz z praca zawieszenia .
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 3
- Rejestracja: czw, 10 paź 2013, 21:39
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
W jaki sposób sprawdzić twardość przednich sprężyn w exc 525 03r wp48. Nie ma na nich żadnych oznaczeń.
Na jakim poziomie powinno być lustro oleju, bo serwisówka mówi 110mm a w internecie znalazłem informacje że 110-130
Czy można modyfikować twardość amortyzatorów usuwając część górnych podkładek?
Podobnie tylna sprężyna, jest na niej jakieś oznaczenie, jeśli tak to w którym miejscu ?
Pozdrawiam, mam nadzieję że nie za dużo pytań jak na pierwszy raz
Na jakim poziomie powinno być lustro oleju, bo serwisówka mówi 110mm a w internecie znalazłem informacje że 110-130
Czy można modyfikować twardość amortyzatorów usuwając część górnych podkładek?
Podobnie tylna sprężyna, jest na niej jakieś oznaczenie, jeśli tak to w którym miejscu ?
Pozdrawiam, mam nadzieję że nie za dużo pytań jak na pierwszy raz
-
Autor tematumarek antczak
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Oryginalnie w twoim motocyklu były zastosowane sprężyny w gablach 4,2 oraz na tyle sprężyna 71-90 . Poziom oleju jaki powinien sie znajdować to taki jaki podałeś i wynosi on 110-130 ( odległość od krawędzi zsuniętych gabli do lustra oleju ) czyli można nalać więcej oleju lub mniej. Jeśli jest u ciebie jakiekolwiek oznaczenie ,znajdować powinno się na środku sprężyny , napis widoczny od zewnątrz np.
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 3
- Rejestracja: czw, 10 paź 2013, 21:39
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Jak mogę rozpoznać rodzaj sprężyn, czy na podstawie grubości pręta można stwierdzić jaka to sprężyna ?
Zawieszenie wydaje mi się za twarde, dopiero po ustawieniu lustra na 130mm i usunięciu górnych podkładek 10 mm i 5 mm zaczęło pracować w miarę poprawnie.
Znalazłem taki wykaz:
SPRING 3,8N/MM SET D=4,9MM
SPRING 4,0N/MM SET D=5,0MM
SPRING 4,2N/MM SET D=5,0MM
SPRING 4,4N/MM SET D=5,1MM
Czy można się nim sugerować przy sprawdzaniu sprężyn ?
Zawieszenie wydaje mi się za twarde, dopiero po ustawieniu lustra na 130mm i usunięciu górnych podkładek 10 mm i 5 mm zaczęło pracować w miarę poprawnie.
Znalazłem taki wykaz:
SPRING 3,8N/MM SET D=4,9MM
SPRING 4,0N/MM SET D=5,0MM
SPRING 4,2N/MM SET D=5,0MM
SPRING 4,4N/MM SET D=5,1MM
Czy można się nim sugerować przy sprawdzaniu sprężyn ?
-
Autor tematumarek antczak
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Jak pewnie sam zauważyłeś taka technika łatwo o błąd ale prawda jest iz twardsze sprężyny maja często grubszy drut oraz odstępy miedzy zwojami mogą być większe ale nie jest to żaden sposób na sprawdzanie dokładnie jak twarda jest sprężyna . Trudno powiedzieć czy to konkretnie jest wina twardych sprężyn bo nie podałeś danych na temat swojej wagi . Często bywa tak ze problemem mogą być same tulejki ślizgowe jakość simeringow oraz gęstość - lepkość oleju . Przyczyna problemów w przednim zawieszeniu mogą być same pulki tzn skręcone pulki lub zbyt mocne dociągniecie śrub dolnej pulki jak i złe zamontowana oska kola tzn wciągnięta laga . Lagi muszą być zamontowane równolegle i błąd przy składaniu przedniego kola może odbić się na pracy zawieszenia
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 21
- Rejestracja: czw, 5 lip 2012, 10:43
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Witam Panowie. Po długim czasie i małej edukacji postanowiłem sam wymienić uszczelniacze w przednich lagach mojej Yamahy yzf 426. Udało mi się ją rozebrać w pewnym stopniu robiłem to z pomocą pewnego filmu na yt, wyciągnąłem sprężynę i zsunąłem delikatnie uszczelniacz pyłowy natomiast nie wiem jak teraz to rozebrać dalej żeby wyciągnąć uszczelniacz olejowy. Nie wiem czy nie powinienem ściągnąć jeszcze tej części na dole lagi gdzie przechodzi oś od koła. Na filmiku było pokazane i opisane że należ kilka razy mocno pociągnąć i wyjdzie uszczelniacz i podkładka tak że będziemy mieli cały amor rozebrany. A tu kilka zdjęć jak to wygląda. Jeżeli ktoś może pomóc będę wdzięczny.
http://pl.tinypic.com/view.php?pic=208g ... 11aXFV_vUc
http://pl.tinypic.com/view.php?pic=2h2m ... 11akFV_vUc
http://pl.tinypic.com/view.php?pic=1411 ... 11avFV_vUc
http://pl.tinypic.com/view.php?pic=208g ... 11aXFV_vUc
http://pl.tinypic.com/view.php?pic=2h2m ... 11akFV_vUc
http://pl.tinypic.com/view.php?pic=1411 ... 11avFV_vUc
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
w środku masz seger który musisz wyjąć a potem tak jak mówisz musisz kilka razy pociagnąć
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 29
- Rejestracja: pn, 31 paź 2005, 21:58
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Brody-Lubuskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Witam kawa 450 2012 jezdzona na piasczystych lub srednio twardych torach . Problem jest z przednim zawiasem jest strasznie kołkowaty -topornie pracuje w gornym zakresie ( dociskajac delikatnie przod na postoju ma opory przed siadaniem w dol trzeba uzyc wiekszej siły i najlepiej hamulca przedniego)
Podczas jazdy sama twardosc jest w miare, ale zawias w ogole nie wybiera mniejszych nierownosci ( np. drobnych dziur przed zakretem)
CO moze byc przyczyna ??
Pulki popuszczone i dokrecone kluczem dynamometrycznym, sruby kolarownierz.
Ciasne tulejki lub uszczelniacze??
Podczas jazdy sama twardosc jest w miare, ale zawias w ogole nie wybiera mniejszych nierownosci ( np. drobnych dziur przed zakretem)
CO moze byc przyczyna ??
Pulki popuszczone i dokrecone kluczem dynamometrycznym, sruby kolarownierz.
Ciasne tulejki lub uszczelniacze??
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Wpierw wyciąg lagi i sprawdź czy poprawnie pracują.
Możliwe, że niepoprawnie zamontowałeś oś.
Możliwe, że niepoprawnie zamontowałeś oś.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 67
- Rejestracja: śr, 2 cze 2010, 20:52
- Motocykl: crf
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Sujka pisze: Podczas jazdy sama twardosc jest w miare, ale zawias w ogole nie wybiera mniejszych nierownosci ( np. drobnych dziur przed zakretem)
Ja zasłyszałem kiedyś też takiego zdania " To jest 450 i zawieszenie jest przewidziane dla SZYBKIEGO ridera " -czyli w tłumaczeniu znaczy to mniej więcej to że zawias jest ustawiony dla szybkich kierowców i musi być dość twardy, żeby pracował dobrze, aby kierowca MÓGŁ jechać szybko.
Ale może akurat szybko latasz i faktycznie to jakiś problem techniczny.
Moja crf450 ma identyczne objawy i mogę śmiało potwiedzić, że trzeba dużo gazu wtedy nie czuć małych nierówności problemem jest natomiast za duża prędkość co do moich umiejętnośći Niewielkim lekarstwem jest polerka lag i lepsze oleje - stosowałem to bo własnie tutaj na forum zalecono mi takie zabiegi.