Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 78
- Rejestracja: wt, 2 wrz 2008, 02:12
- Motocykl: crf250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Rozbierać musisz ostrożnie, jak jest zaklepane to rozwierć delikatnie, uważaj bo to amelinium. Uszczelniacza takiego o dokładnie wymaganych wymiarach raczej nie dostaniesz w zwykłym sklepie z uszczelkami, ale spróbuj, może się uda. Jest to uszczelniacz poliuretanowy, nie zwykły NBR.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Czyżby o to chodziło? link
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
- Mistrz prostej
- Posty: 126
- Rejestracja: pt, 23 kwie 2010, 20:32
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Mój mistrzu. Tylko teraz inne pytanie czy łożysko te można wymienić na łożysko (element nr 3 http://www.ronniesmailorder.com/fiche_i ... MODEL+K5%2)
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
A jesteś pewny że ten motocykl jest z 2001r a nie z 2000? Może wszystko jest oryginalne tylko ktoś Cię na roku zrobił. A łożysko skoro oryginalne do tego amorka jest dostępne i w podobnej cenie to po co kombinować i się zastanawiać czy to nowsze będzie pasować czy nie?
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 26
- Rejestracja: wt, 23 mar 2010, 22:17
- Motocykl: SUZUKI RMZ 450
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Panowie pomocy co moze byc bo juz zglupialem, na wstepie sorry za bledy... a wiec tak kupilem motockl kx250f 2011 z ssf zawieszeniem robilem juz kupe zawieszen i wiem co i jak sie robi,posiadam specjane klucze wszystko staram sie robic jak to na operacji w szpitalu czysciutko z manualem itp, zadnej druciarni!!
Dzisiaj zabralem sie za wymiane uszczelaniaczy bo byl wyciek w lewym i tak regulacje gora dol amora wykrecilem na 0 wylalem olej rozkrecilem dol i zaczal sie problem ten element push rod (dlugi precik od regulacji ) siedzial bardzo mocno w srodku, ale udalo sie go wydostac zauwazylem ze wczesniej jak ktos robil przy zawieszeniu to zle go wlozyl chyba na chama i nie wskoczyl on na swoje miejsce wyrobil sobie nowy rowek (mam nadzieje ze rozumiecie o co mi chodzi ) on jest taki jak by polksiezyc czyjak to nazwac .Ale ok stwierdzilem ze trzeba by go wymienic na nowy,ale cholera pokusilo mnie zeby zlozyc go tak jak byl (moj blad pokusil diabel!!! ) bo wczesniej regulacja dzialala jak nalezy,zlozylem wszystko wlalem olej i chcialem powrocic do ustawien fabrycznych amora a tu zonk dol byl lekki opor ale przekrecil sie w prawo i tak juz moglem sobie krecic ile chcialem w prawo i w lewo regulacja,pomyslalem wiec ze pewnie ten push rod przeskoczyl i z pol ksiezyca zrobila sie okragla rurka wiec postanowilem rozebrac jeszcze raz,a wiec rozebralem sam dol wywalilem ten (push rod) na zewnatrz i tam wszystko bylo ok byl taki jak wczesniej,wiec zlozylem jeszcze raz wszystko do kupy i teraz mam tylko polowe klikniecia regulacji nie ruszy sie ani w prawo ani w lewo tylko tak polowe obrotu i koniec Co to moze byc? mam nadzieje ze zrozumiecie moj belkot ... i ze ktos moze wie co sie moglo podziac Pozdrawiam
Dzisiaj zabralem sie za wymiane uszczelaniaczy bo byl wyciek w lewym i tak regulacje gora dol amora wykrecilem na 0 wylalem olej rozkrecilem dol i zaczal sie problem ten element push rod (dlugi precik od regulacji ) siedzial bardzo mocno w srodku, ale udalo sie go wydostac zauwazylem ze wczesniej jak ktos robil przy zawieszeniu to zle go wlozyl chyba na chama i nie wskoczyl on na swoje miejsce wyrobil sobie nowy rowek (mam nadzieje ze rozumiecie o co mi chodzi ) on jest taki jak by polksiezyc czyjak to nazwac .Ale ok stwierdzilem ze trzeba by go wymienic na nowy,ale cholera pokusilo mnie zeby zlozyc go tak jak byl (moj blad pokusil diabel!!! ) bo wczesniej regulacja dzialala jak nalezy,zlozylem wszystko wlalem olej i chcialem powrocic do ustawien fabrycznych amora a tu zonk dol byl lekki opor ale przekrecil sie w prawo i tak juz moglem sobie krecic ile chcialem w prawo i w lewo regulacja,pomyslalem wiec ze pewnie ten push rod przeskoczyl i z pol ksiezyca zrobila sie okragla rurka wiec postanowilem rozebrac jeszcze raz,a wiec rozebralem sam dol wywalilem ten (push rod) na zewnatrz i tam wszystko bylo ok byl taki jak wczesniej,wiec zlozylem jeszcze raz wszystko do kupy i teraz mam tylko polowe klikniecia regulacji nie ruszy sie ani w prawo ani w lewo tylko tak polowe obrotu i koniec Co to moze byc? mam nadzieje ze zrozumiecie moj belkot ... i ze ktos moze wie co sie moglo podziac Pozdrawiam
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 78
- Rejestracja: wt, 2 wrz 2008, 02:12
- Motocykl: crf250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Musisz w tym przypadku rozebrać mid valve, czyli element odpowiadający za tłumienie odbicia (rebound) - na końcu tej sztycy co wkładasz push rod jest tłoczek wraz z blaszkami, ten cały element wkręcony jest w sztycę. Wewnątrz tego elementu jest iglica z gwintem, na której końcu jest wypust (taka płetwa) wyprofilowana jak owy push rod. Dzięki temu kręcąc regulacją wkręcasz i wykręcasz iglicę. Pewnie zakleszczyła się ta iglica, miałem już takie przypadki. Po usunięciu usterki ostrożnie skręć to wszystko razem i przed założeniem i zalaniem amora upewnij się czy działa płynnie.
Dasz radę
Dasz radę
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 26
- Rejestracja: wt, 23 mar 2010, 22:17
- Motocykl: SUZUKI RMZ 450
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Motodiabel RATUJ!!!! w trakcie rozbierabnia gdy zsuwalem (piston) posypalo mi sie wszystko po warsztacie i tera zatrzymalem sie na tym aby to jakos poskaldac do kupy tylko problem taki ze w zwyklym manualu nie ma nic napisane o tym elemencie i nie wiem jak to poskaldac co w jakiej kolejnosci podkladki sprezynka i inne pierdoly
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f6b ... 97c97.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f6b ... 97c97.html
Ostatnio zmieniony śr, 11 lut 2015, 21:58 przez mamarco, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 524
- Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
- Motocykl: mechaniczna pomarancza
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sta
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Czy będzie pasować sprężyna z zawieszenia od sxf'a 450 2008r do sxf'a 450 2007 r? W obu motocyklach występują dwa identyczne przednie amortyzatory. Sprawdzałem w manualu to sprężyny mają inne numery i długości. Z czego to wynika?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 78
- Rejestracja: wt, 2 wrz 2008, 02:12
- Motocykl: crf250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Tak się rozpisałem a post się nie wyświetlił, do rozkręcenia elementu najlepiej użyć takie narzędzie
https://www.facebook.com/motodiably/pho ... =3&theater
i dobrze nagrzać przed aby klej puścił.
Nie trezba było tego całego rozkręcać
sekwencja wygląda tak:
nakrętka
odkładka
płytki fi6
tłoczek
płytki
sprężynka
tulejka
płytki
bazowa podkładka (spring cup)
a tu sekwencja dla kxf450 2011
REB
20-0.11*5
13-0.11*1
20-0.11*1
18-0.11*1
16-0.11*1
14-0.15*1
12-0.15*1
11-0,25*2
MV
20-0.11*3
17-0.11*2
13-0.11*2
11-0.25*2
13-0.20*1
11-0.20*1
12-0,30*2
20-0,11*2
https://www.facebook.com/motodiably/pho ... =3&theater
i dobrze nagrzać przed aby klej puścił.
Nie trezba było tego całego rozkręcać
sekwencja wygląda tak:
nakrętka
odkładka
płytki fi6
tłoczek
płytki
sprężynka
tulejka
płytki
bazowa podkładka (spring cup)
a tu sekwencja dla kxf450 2011
REB
20-0.11*5
13-0.11*1
20-0.11*1
18-0.11*1
16-0.11*1
14-0.15*1
12-0.15*1
11-0,25*2
MV
20-0.11*3
17-0.11*2
13-0.11*2
11-0.25*2
13-0.20*1
11-0.20*1
12-0,30*2
20-0,11*2
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 26
- Rejestracja: wt, 23 mar 2010, 22:17
- Motocykl: SUZUKI RMZ 450
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Wlasnie gdy rozkrecilem to zdalem sobie juz sprawe ze nie musialem tego calego rozkrecac,no ale szkoda ze uczymy sie na bledach wkrecilem to wszystko w imadlo z alu katownikami podgrzalem i poszlo,tak jak pisales zacieta iglica byla... co do tej sekwencji to czy napewno bylo tak samo w kx250F 2011 bo nie za bardzo mi sie to zgadza z moimi wymiarami zerknij na moje zdjecie http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f6b ... 97c97.html grubosci niestety nie zmierzylem bo nie posiadam mikrometra...motodiabel pisze:Tak się rozpisałem a post się nie wyświetlił, do rozkręcenia elementu najlepiej użyć takie narzędzie
https://www.facebook.com/motodiably/pho ... =3&theater
i dobrze nagrzać przed aby klej puścił.
Nie trezba było tego całego rozkręcać
sekwencja wygląda tak:
nakrętka
odkładka
płytki fi6
tłoczek
płytki
sprężynka
tulejka
płytki
bazowa podkładka (spring cup)
a tu sekwencja dla kxf450 2011
REB
20-0.11*5
13-0.11*1
20-0.11*1
18-0.11*1
16-0.11*1
14-0.15*1
12-0.15*1
11-0,25*2
MV
20-0.11*3
17-0.11*2
13-0.11*2
11-0.25*2
13-0.20*1
11-0.20*1
12-0,30*2
20-0,11*2