KTM EXC 125 2009 - zawór wydechowy nie otwiera się do końca
-
Autor tematuBiały_mudzyn
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 17
- Rejestracja: śr, 31 sie 2016, 08:03
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
KTM EXC 125 2009 - zawór wydechowy nie otwiera się do końca
Witam wszystkich,
Problem jak w temacie, czyli zawór wydechowy nie otwiera się do końca. Jeżeli chodzi o sam motor, to jest to KTM EXC 125 2009 po generalnym remoncie. Zdjęcia oraz opis możecie znaleźć tutaj: http://forum.motox.com.pl/viewtopic.php?f=14&t=38612
Objawy:
Lekko spóźniona reakcja zaworu na dodanie gazu, około 1 sekundy. Zawór nie otwiera się do końca po maksymalnym otwarciu przepustnicy:
Więcej zdjęć w albumie :: zdjecia zaworu i cylindra
Znak na ruchomym elemencie na maksymalnych obrotach dochodzi mniej więcej do połowy swojego zakresu.
Podczas jazdy motor ma dobry dół i średni zakres obrotów, czuć przyśpieszenie, natomiast górny zakres obrotów jest bardzo słaby. Motor ma obroty, wyje ale moc ma kiepską – w porównaniu do innych SX 125 i EXC 125 z którymi jeżdżę jest masakra.
Stator został sprawdzony, zawór jest złożony poprawnie (znaki). Natomiast nie mam pewności co do modułu zapłonowego CDI – po pierwsze nie wiem, czy jest na pewno od KTM 125, po drugie nie wiem czy jest sprawny. Na pewno jest to kokusan jak i stator i jest to oryginalny zapłon KTM – nie ma na nim po prostu naklejki z numerem części. Gaźnik jest na ustawieniach fabrycznych, dyfuzor jest prosty. Świeca i instalacja są sprawne.
Czy ktoś ma pomysł, dlaczego zawór tak się zachowuje? Czy może to być wina niesprawnego modułu?
Problem jak w temacie, czyli zawór wydechowy nie otwiera się do końca. Jeżeli chodzi o sam motor, to jest to KTM EXC 125 2009 po generalnym remoncie. Zdjęcia oraz opis możecie znaleźć tutaj: http://forum.motox.com.pl/viewtopic.php?f=14&t=38612
Objawy:
Lekko spóźniona reakcja zaworu na dodanie gazu, około 1 sekundy. Zawór nie otwiera się do końca po maksymalnym otwarciu przepustnicy:
Więcej zdjęć w albumie :: zdjecia zaworu i cylindra
Znak na ruchomym elemencie na maksymalnych obrotach dochodzi mniej więcej do połowy swojego zakresu.
Podczas jazdy motor ma dobry dół i średni zakres obrotów, czuć przyśpieszenie, natomiast górny zakres obrotów jest bardzo słaby. Motor ma obroty, wyje ale moc ma kiepską – w porównaniu do innych SX 125 i EXC 125 z którymi jeżdżę jest masakra.
Stator został sprawdzony, zawór jest złożony poprawnie (znaki). Natomiast nie mam pewności co do modułu zapłonowego CDI – po pierwsze nie wiem, czy jest na pewno od KTM 125, po drugie nie wiem czy jest sprawny. Na pewno jest to kokusan jak i stator i jest to oryginalny zapłon KTM – nie ma na nim po prostu naklejki z numerem części. Gaźnik jest na ustawieniach fabrycznych, dyfuzor jest prosty. Świeca i instalacja są sprawne.
Czy ktoś ma pomysł, dlaczego zawór tak się zachowuje? Czy może to być wina niesprawnego modułu?