Strona 1 z 1

RM 125 określenie przyczyny awarii

: śr, 8 lip 2015, 22:29
autor: Killer005
Cześć wszystkim!
Może ktoś mógłby powiedzieć mi, jakim powodem są usterki widoczne na załączonych zdjęciach? Czy korba/wał nadaje się również do wymiany (Dodam że nie ma luzu góra-dół)? Czy muszę rozpoławiać silnik by silnik odzyskał sprawność i bym nie miał później z nim następnych kłopotów? Dzięki!

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/23 ... 18a9b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/def ... a8c8e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/612 ... d59f4.html

Re: RM 125 określenie przyczyny awarii

: śr, 8 lip 2015, 23:00
autor: wicherek666
Ładnie poszło :finga: rozważałbym konieczność rozpołowienia silnika, żeby choćby zobaczyć w jakim stanie są łożyska wału i skrzynia korbowa. Tłok, szklanka lub cały cylinder do wymiany. Korbą bym się nie przejmował bo pewnie i tak trzeba będzie wał wyważać. Ciężko jednoznacznie powiedzieć dlaczego płaszcz tłoka pękł. Może niewłaściwa selekcja ? brak smarowania ? sinik wody nie zaciągnął ?

Re: RM 125 określenie przyczyny awarii

: śr, 8 lip 2015, 23:01
autor: Buła
A ile miałeś mth na tym tłoku? Mi jak pękł tłok to zmieniony cylinder, korbowód, wszystkie łożyska w silniku, ale to było wylatane wszystko. Ja bym rozpoławiał i ocenił wszystko, lepiej wydać trochę na uszczelki ewentualnie i spać spokojnie.

Re: RM 125 określenie przyczyny awarii

: śr, 8 lip 2015, 23:14
autor: Killer005
Tłok miał 16 mth i na tyle wygląda, pomiar kompresji robiony w dniu usterki wskazał 10 barów, cylinder i tłok na pewno do wymiany, tylko najbardziej zastanawia mnie fakt jakim cudem się to stało?


Dodam że w płynie chłodniczym jest jakiś czarny syf, cały płyn ma konsystecje kawy z mlekiem i było go wg. mnie za mało, ok 1,5 L

Re: RM 125 określenie przyczyny awarii

: śr, 8 lip 2015, 23:46
autor: Majster128
Resztki tłoka na pewno jeszcze pozostały w skrzyni korbowej. Bez rozbiórki silnika trochę strach zakładać nowy tłok.
Trochę trudno określić powód tej awarii. Tłok mógł mieć za duży luz w cylindrze, ale ze względu na mocne zatarcia górnej części tłoka to scenariusz z poborem płynu chłodniczego jest dosyć prawdopodobny.

Re: RM 125 określenie przyczyny awarii

: czw, 9 lip 2015, 00:44
autor: Killer005
Jeżeli rzeczywiście płyn chłodniczy był winowajcą, to co sprawdzić/wymienić by nie było powtórki w rozgrywki po złożeniu wszystkiego "do kupy" ?

Re: RM 125 określenie przyczyny awarii

: czw, 9 lip 2015, 01:23
autor: Majster128
Płaszczyzny głowicy i cylindra.

Re: RM 125 określenie przyczyny awarii

: czw, 9 lip 2015, 14:41
autor: deru
Czy tłok był firmy Vertex ? Czy był odlewany czy kuty ? Miałem podobnie i po rozpołowieniu silnika kawałki aluminium były również w łożysku korby i wału.