Strona 1 z 1

Zaciągnięcie piasku/kurzu do jednostki 4t

: czw, 25 wrz 2014, 20:42
autor: szpaker510
Witam, otóż mam problem gdyż mój motocykl prawdopodobnie zaciągnął piasku do silnika. Mówimy tutaj o Kawie 250 na 2 wtryskach. I teraz jeśli okaże się że to jest prawda too jakie mogą być skutki ? Wiem że piasek wśrodku silnika to nie zbyt dobra rzecz...


Ogólnie to jeździłem i nie odczuwałem spadku mocy ani motor nie stanął. Gdy zdjąłem filtr był cały czarny, założyłem drugi dobrze naoliwiony czy jak to się mówi. Ale motor nie dało się z kopniaka odpalić, na ssaniu czy bez ssania nic nie dało rady. Dopiero jak mocno się ją przeciągnęło na pych to odpaliła.

Jakie mogą być skutki ?

Re: Zaciągnięcie piasku/kurzu do jednostki 4t

: czw, 25 wrz 2014, 20:47
autor: Majster128
Skutki prób odpalenia na siłę na pych tragiczne.
Jeśli przez filtr powietrza dostał się piasek to: tłok, cylinder, głowica, zawory, gniazda zaworowe.
Co to znaczy, że prawdopodobnie zaciągnął? Skąd w ogóle taka diagnoza i dlaczego tego nie sprawdzisz ?

Re: Zaciągnięcie piasku/kurzu do jednostki 4t

: czw, 25 wrz 2014, 20:48
autor: MAJKUSS
Podparcie zaworu przez piach co za tym idzie brak kompresji, porysowanie powierzchni cylindra, skutek ten sam... Ale skąd masz pewność, że piasek wpadł? Zdejmij głowicę i nie próbuj odpalać bo koszta wzrosną kilkukrotnie jak nie kilkunastokrotnie..

Re: Zaciągnięcie piasku/kurzu do jednostki 4t

: czw, 25 wrz 2014, 21:00
autor: szpaker510
Ogólnie to nie jestem przekonany że zaciągnął piasek, motor jest u profesjonalnego mechanika od MX, on mi to powiedział. Podobno jest kiepsko z kompresją i zawory w nie najlepszym stanie.

Co do zaworów, tytanowe czy stalowe ?

Re: Zaciągnięcie piasku/kurzu do jednostki 4t

: pt, 26 wrz 2014, 12:01
autor: GRUUBBYY
szpaker510 pisze:Ogólnie to jeździłem i nie odczuwałem spadku mocy ani motor nie stanął. Gdy zdjąłem filtr był cały czarny, założyłem drugi dobrze naoliwiony czy jak to się mówi. Ale motor nie dało się z kopniaka odpalić, na ssaniu czy bez ssania nic nie dało rady. Dopiero jak mocno się ją przeciągnęło na pych to odpaliła.
Jak założyłeś swieżo nasączony filtr który nie odparował z rozpuszczalnika to zawsze są kłopoty z odpalaniem. Ale to nie szkodzi jak już zapali i przepali nadmiar oleju z filtra powinno być wszystko ok. Tak ze chyba sie pospieszyłeś z tym remontem.

Re: Zaciągnięcie piasku/kurzu do jednostki 4t

: pt, 26 wrz 2014, 16:20
autor: karolmx
Powiedz lepiej ile jezdziłeś na tym brudnym filtrze ?

Re: Zaciągnięcie piasku/kurzu do jednostki 4t

: pt, 26 wrz 2014, 22:54
autor: wojtek916
karolmx pisze:Powiedz lepiej ile jezdziłeś na tym brudnym filtrze ?
Ten temat już raczej zamknięty.
szpaker510 pisze: Co do zaworów, tytanowe czy stalowe ?
Jeśli twój budżet pozwala ci na tytany no to oczywiście ;)

Re: Zaciągnięcie piasku/kurzu do jednostki 4t

: pn, 29 wrz 2014, 08:45
autor: szpaker510
Ogólnie to nie jeździłem na nim dużo. Trening i przejażdżkę mała z kumplem. Ale wczesniej troche zaciagnął na szczęście wszystko zatrzymało się na wtrysku i podparciu zaworów. Nie ma dużych strat i z tego się cieszę.

GRUBBYY : Co do tego to na prawdę mam jakąś wiedzę na temat tych silników itd. i bardzo dobrze o tym wiem.


Po kłopocie, temat do zamknięcia.

Re: Zaciągnięcie piasku/kurzu do jednostki 4t

: wt, 30 wrz 2014, 17:48
autor: Majster128
szpaker510 pisze:Ale wczesniej troche zaciagnął na szczęście wszystko zatrzymało się na wtrysku
Wyjaśnij mi, bo nie rozumiem.

Re: Zaciągnięcie piasku/kurzu do jednostki 4t

: śr, 1 paź 2014, 15:10
autor: szpaker510
Chodzi o to że piasek czy zatrzymał się na zaworach i wtryskach. 1 zawór był podparty a drugi ciasny, a co wtrysków to wystarczyło je przeczyścić.