Strona 1 z 1

Honda crf 250- spala dużo oleju bez utraty MOCY !

: śr, 27 sie 2014, 12:02
autor: maciek1351
Siema,

Mam taki problem w swojej Crf 250 z 2006r. kiedyś za uwarzyłem że cały wydech jest MOKRY z oleju i od tego czasu zaczęło go ubywać w dużych ilościach ( na 1,5 godziny jazdy ponad 1 litr ). Tłok był założony w zimę nowy. W crf'ie nie brakowało mocy wiec to nei tłok, dla tego wymieniłem komplet uszczelek do góry silnika oraz uszczelniacze zaworowe. pierwsze 2 wyjazdy po złożeniu wziął mniej oleju niż zwykle po czym znowu jest to samo takie same ilości bierze....

Co może być tego przyczyną ? myślę nad wymianą prowadnic zaworowych.
Co myślicie o tym przypadku ?

Re: Honda crf 250- spala dużo oleju bez utraty MOCY !

: śr, 27 sie 2014, 14:03
autor: Majster128
Rozumiem, że uszczelniacze zaworowe z zestawu uszczelek?
W grę wchodzą tylko oryginalne uszczelniacze.
Prowadnice będziesz wymieniał na ślepo bez sprawdzania ich stanu?
Może być też uszkodzona uszczelka głowicy w miejscu łączenia z komorą łańcuszka.
Mogłeś też źle zamontować pierścienie lub uszkodzić je przy montażu.

Re: Honda crf 250- spala dużo oleju bez utraty MOCY !

: śr, 27 sie 2014, 14:09
autor: pt77
Z reguły w silnikach biorących olej moc potrafi być większa bo się doszczelnia na oleju, to tak jak z próbą kompresji na sucho i z próbą olejową. Może prowadnice tak jak mówisz, może słaba jakość uszczelniaczy, lub pierścień olejowy nie trzyma-zapieczony lub stracił sprężystość.

P.S Sorki ale jak pisałem jeszcze nie było wpisu majstra128 Takie ilości ponad litr to wskazuje bardziej na pierścień.

Re: Honda crf 250- spala dużo oleju bez utraty MOCY !

: śr, 27 sie 2014, 14:40
autor: maciek1351
uszczelniacze był kupowane w sklepie motocyklowym, nie zakładałem tych z kompletu uszczelek. Ale nawet gdyby uszczelniacze były jakieś gorsze to powinny uszczelnić zawory chociaż na chwile a nie uszczelniły nic, olej dalej był pobierany tylko że mniej przez 1/ 2 wyjazdy.
tłok był zakładany w zimie a ten cyrk z olejem jest od jakiś 3 tygodni. wiec raczej nie jest to pierścienie uszkodziłem przy zakładnaiu
czy można wymienić same pierścienie czy od razu całego tłoka ?
Prowadnice bede sprawdzał jak rozbiorę głowice.

Re: Honda crf 250- spala dużo oleju bez utraty MOCY !

: śr, 27 sie 2014, 14:46
autor: ecik
Też bym stawiał na pierścienie na tłoku.

Jakie pasowanie na tłoku masz? I jak wyglądał cylinder podczas wymiany tłoka (wymiary)?

Re: Honda crf 250- spala dużo oleju bez utraty MOCY !

: śr, 27 sie 2014, 15:05
autor: Majster128
Wcale bym się nie zdziwił gdyby praktycznie nic nie uszczelniły.
W dodatku opisz dokładnie prowadzenie odmy silnika.

Re: Honda crf 250- spala dużo oleju bez utraty MOCY !

: śr, 27 sie 2014, 21:15
autor: pt77
maciek1351 pisze:uszczelniacze był kupowane w sklepie motocyklowym, nie zakładałem tych z kompletu uszczelek. Ale nawet gdyby uszczelniacze były jakieś gorsze to powinny uszczelnić zawory chociaż na chwile a nie uszczelniły nic, olej dalej był pobierany tylko że mniej przez 1/ 2 wyjazdy.
tłok był zakładany w zimie a ten cyrk z olejem jest od jakiś 3 tygodni. wiec raczej nie jest to pierścienie uszkodziłem przy zakładnaiu
czy można wymienić same pierścienie czy od razu całego tłoka ?
Prowadnice bede sprawdzał jak rozbiorę głowice.
jeśli tłok był dobrze spasowany to śmiało możesz same pierścienie. A to czy jest dobrze spasowany to tylko pomiar u szlifierza chyba że ktoś źle zmierzył to zmień warsztat dla pewności.

Re: Honda crf 250- spala dużo oleju bez utraty MOCY !

: czw, 28 sie 2014, 09:00
autor: maciek1351
Co do tłoka był dobrze spasowany jeździłem praktycznie od stycznia prawie co weekend a przez wakacje i w tygodniu jeździliśmy i nic oleju nie brało jak wymieniałem go to nic nie ubywało..
A nagle z dnia na dzień nie moge odpalić sprawdzam olej a tu zero oleju, zalałem nowym olejem i pali od kopa tylko że ubywa go i to w cholerę..
Czyli mam rozumieć żeby patrzeć głównie na pierścienie ? Wiecie może jaki to jest koszt ?

Re: Honda crf 250- spala dużo oleju bez utraty MOCY !

: czw, 28 sie 2014, 11:53
autor: pt77
maciek1351 pisze:Co do tłoka był dobrze spasowany jeździłem praktycznie od stycznia prawie co weekend a przez wakacje i w tygodniu jeździliśmy i nic oleju nie brało jak wymieniałem go to nic nie ubywało..
A nagle z dnia na dzień nie moge odpalić sprawdzam olej a tu zero oleju, zalałem nowym olejem i pali od kopa tylko że ubywa go i to w cholerę..
Czyli mam rozumieć żeby patrzeć głównie na pierścienie ? Wiecie może jaki to jest koszt ?
Wtedy właśnie co olej zniknął mogły się pierścienie przypiec. Może zaczynał delikatnie podciągać olej i nie przypilnowałeś bo się nie spodziewałeś że go nie ma. Dziwne że bez stanu oleju nie chciał zapalić. Sprawny silnik odpali bez oleju. Narazie rozbierz cylinder bo może się przycierał tłok i wtedy szacuj koszty.