Strona 2 z 4

Re: Kiedy wymiana CRF 450?

: pt, 8 sie 2014, 16:10
autor: robsztix
Ja Ci proponuje sprawdzic raz jeszcze luzy na zaworach i ewentualnie poprawic, bo przyczyna takiego cykania moze byc rowniez zbyt duzy luz.

Re: Kiedy wymiana CRF 450?

: pn, 18 sie 2014, 19:11
autor: jacekz80
kaczorek081 pisze:tam nic nie bedzie slychac ze cos sie wyciera lub luz robi sie na poszczegolnej czesci poprostu po zurzyciu czesc tak powiem wybucha. zeby miec pewnosc co sie ma trzeba odrazu zrobic kompletny remont silnika, zalozyc licznik i wedlug godzin wymieniac czesc, zmieniac olej na czas i czyscic filtr.
Po czesci masz rację,jak już słychać to moze być za późno.Ale z tym remontem to cie poniosło."SOLARIS"ma racje,weryfikacja części to podstawa.

Re: Kiedy wymiana CRF 450?

: ndz, 7 wrz 2014, 18:48
autor: MAJKUSS
Witajcie,
udało się nagrać film. Wiem, że na słuch to do lekarza ale może ktoś coś wykryje lub nie. Dodam, że pali bez problemu, jeździ jak szalony, na wolnych jakiś stukający dźwięk, obroty lekko w górę i piękna cisza. Film do końca nie oddaje dzwięków ale może coś jednak. Zawory w granicach, łańcuszek na znaki.
http://youtu.be/xek6vGIF9Qg

Re: Kiedy wymiana CRF 450?

: ndz, 7 wrz 2014, 22:51
autor: robsztix
Dawno nie slyszalem takiej sieczkarni,silnik na stol zanim cos sie urwie, byc moze to lozysko balansera, ale bez weryfikacji wszystkiego sie nie obejdzie.

Re: Kiedy wymiana CRF 450?

: pn, 8 wrz 2014, 09:27
autor: MAJKUSS
Klamka zapadła, przekonaliście mnie. Silnik na stół i wstępnie nastawiam się na wymianę korby, tłoka, łańcuszka, łożysk na wale i innych. Ale na początek weryfikacja, żeby zbędnie nie zamawiać części. Dzięki za posty.

Re: Kiedy wymiana CRF 450?

: wt, 9 wrz 2014, 19:57
autor: MAJKUSS
Jutro zabieram się za silnik, na stól i robota. Ciekawi mnie jedna rzecz, a mianowicie, zmieniając wcześniej sprzęgło, kosze oba tarcze itp. złożyłem do kupy i parzę a wirnik pompy wody obraca się luźno i patrzę a tam ułamany ten bolec co wchodzi do wałka "balansera", tam ten otwór w który wchodzi bolec wałka pompy. I zobaczyłem, że jest w wałku "balansera" ogromny luz, w takim sensie, że wkładając wałek pompy praktycznie minimalnie brakuje, żeby obracał się luźno, czy jest to normalne wyrobienie, że wałek pompy ma chodzić luźno w wałku balansera czy powinien wchodzić na przysłowiowy styk? Zaczynam myśleć, że dźwięk po części wychodzi z tego wałka i oczywiście wszystko jutro będę sprawdzał nie zapominając o całej górze silnika. Proszę o pomoc bo wydaje mi się, że wałek kończy swój żywot z uwagi na to wyrobienie w miejscu wałka pompy.

Re: Kiedy wymiana CRF 450?

: śr, 10 wrz 2014, 11:24
autor: MAJKUSS
Zacząłem wyjmować silnik, z ciekawości jeszcze z silnikiem w ramie zdjąłem dekiel od strony filtra oleju, wałek balansujący wydaje dźwięki tik tik góra dół i przód tył i to znaczne więc pierwsza rzecz do wymiany, kolejna to wał, luzy lekkie ma, ten sam tik tik poruszając góra dół. Więc duży remont się szykuje:)

Re: Kiedy wymiana CRF 450?

: śr, 10 wrz 2014, 13:44
autor: robsztix
Taki remont zaoszczedzi Ci czasu nerwow i wbrew pozorom pieniedzy,wiec dokladna weryfikacja, wymiana zuzytych podzespolow i radosc z jazdy bezcenna ;)

Re: Kiedy wymiana CRF 450?

: śr, 10 wrz 2014, 14:36
autor: MAJKUSS
Co mnie najbardziej męczyło okazało się w idealnym stanie, korba zero luzów, tłok praktycznie nowy, tak jak sprzedawca twierdził, że wymieniał, łożyska balansera posypane. Kolejna sprawa, która mnie po rozebraniu zmartwiła a zarazem ucieszyła, napinacz łańcuszka się rozleciał, był cały wsunięty ze względu na pękniętą sprężynę (taśmę) co za tym idzie, nie napinał łańcuszka lecz sprzedawca go wcześniej wymienił, widać jak łańcuszek troszkę jeździł po polówkach i w miejscu gdzie przechodzi w cylindrze. Do tego łańcuszek jest strasznie sztywny, taki ma być? Bo zamierzam wymięć. Kolejna sprawa, wymienię łożyska balansera bez rozpoławiania silnika? Nie mogę go jeszcze wyciągnąć bo nie mam ściągacza i czekam.
Wrzucę niedługo zdjęcia i ewentualne filmy.

Re: Kiedy wymiana CRF 450?

: śr, 10 wrz 2014, 17:29
autor: robsztix
Lancuszek na pewno do wymiany,skoro jest sztywny problem z napinaczem mogl wystepowac wczesniej i byl za mocno napiety,zanim pekla sprezyna, obejrzyj tez zebtaki na walku i wale, bo one tez moga byc przyczyna takiego zuzycia lancuszka.Nowy lancuszek, napinacz i slizgi jezeli dostaly w d*** nie pamietam jak sa osadzone lozyska balansera w crf, ale jezeli montowane sa od zewnatrz karterow to bez problemu je wyciagniesz sciagaczem do lozysk wewnetrznych po wyjeciu walka bez rozpolawiania silnika.Piszesz, ze tlok ok, sprawdziles na oko,czy wykonales pomiary,bo tylko pomiar da Ci obraz tego czy nadaje sie do dalszej eksploatacji, oprocz tloka zmierz tez luz na zamku pierscienia w cylindrze.

Re: Kiedy wymiana CRF 450?

: śr, 10 wrz 2014, 19:42
autor: MAJKUSS
Napinacz udało mi się "zregenerować", tzn. wyjąłem tą taśmę która naciąga i nakręciłem na nowo i jest ok, chodzi jak powinien. ślizg wygląda nienagannie, łożyska dowiedziałem się, że wyjmuje się bez rozpoławiania więc je wymienię bo dosłownie ogromny luz. Zębatki sprawdzę a tłok postaram się dla pewności zmierzyć bo mam czas zanim przyjdą części więc oddam dla kolegi, który jest konstruktorem maszyn więc będzie miał potrzebny sprzęt. Mówiąc, że tłok i reszta ok miałem na myśli ewentualne luzy góra dół na korbie i na sworzniu tłoka. Dzięki i pozdrawiam.

Re: Kiedy wymiana CRF 450?

: śr, 10 wrz 2014, 21:19
autor: robsztix
Oprocz tloka musisz tez pomierzyc cylinder,jakie kolwiek pionowe rysy wykluczaja go z dalszej eksploatacji.Co do tego napinacza odradzam Ci tego typu patenty,jezeli brakuje kawalka sprezyny,napiecie lancuszka nie bedzie prawidlowe,a ponowna awaria tego urzadonka moze skutkowac przeskokiem i rozwaleniem dolu silnika i glowicy.Nowy nie jest tani,ale poszukaj moze uzywki w dobrym stanie.Jak juz zdjales glowice to pomierz zawory i sprezyny,a przy okazji wymien uszczelniacze,bo kosztuja grosze...