Strona 1 z 1

Remont silnika suzuki rm 125 1995

: sob, 1 mar 2014, 18:01
autor: misiek9191
Witam ,
moto mam juz ok rok więc zamierzam zajrzeć do cylindra ponieważ moto nie nie bardzo trzyma obroty a po ostrej jeżdzie są praktycznie cały czas wysokie. Mam pytanie czy jeżeli ściągnę cylinder to nie przestawi się zawór wydechowy czy ściągając sylinder lepiej wyjąć go z ramy czy nie oraz gdzie w rzeszowie lub okolicach zmierze średnice cylindra tak aby dobrać tłok oraz ocenić stan cylindra.(Nie wiem jeszcze czy jest tam tuleja czy nicasil). dzięki za porady.pzdr

Re: Remont silnika suzuki rm 125 1995

: sob, 1 mar 2014, 18:15
autor: Majster128
Oprócz odłączenia sterowania zaworu z prawej stroniy nie musisz w żaden sposób w niego ingerować.
Nie ma potrzeby wyjmowania silnika.
Odnośnie pomiarów i weryfikacji zapraszam na pw.

Re: Remont silnika suzuki rm 125 1995

: sob, 1 mar 2014, 18:24
autor: barylla09
Polecam AGMOT Rzeszów :) podejdziesz do sklepu i Ci wszystko dopasuje i powie :)
www.agmot.pl

Re: Remont silnika suzuki rm 125 1995

: pn, 3 mar 2014, 17:11
autor: misiek9191
A czy posiada ktoś serwisówke do tego modelu bo znalazłem ale z 2003 r
pzdr

Re: Remont silnika suzuki rm 125 1995

: pn, 3 mar 2014, 20:36
autor: seteman
mam oryginalną papierową...

Re: Remont silnika suzuki rm 125 1995

: wt, 4 mar 2014, 16:11
autor: misiek9191
a jezeli chodzi o zawór wydechowy to w jaki sposób ustawić go w takim modelu po lewej stronie jest jakby pokrętło i nie jest ono idealnie ustawione na znakach które sie tam znajdują. Dodam że jak odkręce manetke to dół jest słaby czy zależy to od ustawienia tego zaworu?

Re: Remont silnika suzuki rm 125 1995

: sob, 8 mar 2014, 15:57
autor: misiek9191
Mógłby mi ktoś powiedzieć z czego są te tulejki:)?



Re: Remont silnika suzuki rm 125 1995

: czw, 17 kwie 2014, 16:38
autor: misiek9191
Witam!
Jako że miałem dzisiaj chwile wolnego czasu postanowiłem zdjąć głowice w mojej suzi ponieważ jak pisałem wcześniej miał bardzo słaby dół i nie wkręcał się na obroty jak powinien. Po zdjęciu głowicy stan cylindra wydaje mi się ok nie jest porysowany nie ma ubytków. Postanowiłem zajrzeć również do cięgna od zaworu wydechowego i tu niespodzianka bo cięgno spadlo z uchwytu od zaworu. Założyłem to cięgno tak jak ma być wyczyściłem głowice góre tłoka i poskładałem wszystko do kupy. Moto zbiera się zaj***ście. Mam jesczce pytanie bo każdy pisze co innego otóż jak rozróżnic nicasyl od tuleji? powłoka u mnie jest lśniąca taka błękitna czy np magnesem można to sprawdzić:)? Moto ogólnie jest bardzo mało jeżdzone więc za wymianę tłoka i innych elementów wezmę się na koniec sezonu czy może lepiej zrobićto teraz?:)
Zdecia:

http://zapodaj.net/5cb353548b436.jpg.html
http://zapodaj.net/57ac255918a53.jpg.html
http://zapodaj.net/bd156d2d79eb7.jpg.html
http://zapodaj.net/61503140389b3.jpg.html

Re: Remont silnika suzuki rm 125 1995

: pt, 18 kwie 2014, 00:39
autor: Majster128
Masz nicasil.
Popraw linki do foto.
Teraz możesz zweryfikować stan cylindra i tłoka wykonując dokładne pomiary.
Pierścień ewidentnie jest nieszczelny w zakresie sprężania. Prawdopodobnie przyczyną jest pęknięcie przegrody kanału wydechowego.

Re: Remont silnika suzuki rm 125 1995

: pt, 18 kwie 2014, 09:09
autor: misiek9191
Czyli lepiej remontu nie odwlekać i zrobić go teraz? Czy nicasyl oddaje się do honowania czy tylko zmierzyć średnice i dopasować tłok?