PROBLEM ZE SKRZYNIA BIEGOW YAMAHA YZF 400/426 POMOCY
-
Autor tematumafioza15
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 47
- Rejestracja: sob, 28 sty 2012, 19:13
- Motocykl: Honda CR 250 2t
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lubliniec
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: PROBLEM ZE SKRZYNIA BIEGOW YAMAHA YZF 400/426 POMOCY
o wlasnie o takie porady mi chodzilo dzieki Pajda77, i szukam czesci do skrzyni ma ktos zebatki na sprzedarz.. pochodze ze slaska to moj slownik nie jest w 100% polski..
-
- Mistrz prostej
- Posty: 116
- Rejestracja: ndz, 9 lis 2008, 13:00
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: PROBLEM ZE SKRZYNIA BIEGOW YAMAHA YZF 400/426 POMOCY
Witaj!Ja tylko dodam;sprawdz stan łańcucha i zębatek :finga:
Taki przypadek miał znajomy.coś mu przeskakiwało na wysokim biegu przy dawaniu w gaz na podjazdach
Poprostu napęd złom
Aczkolwiek te skrzynie maja prawo paść,szczególnie po tylu latach
Taki przypadek miał znajomy.coś mu przeskakiwało na wysokim biegu przy dawaniu w gaz na podjazdach
Poprostu napęd złom
Aczkolwiek te skrzynie maja prawo paść,szczególnie po tylu latach
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 466
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
- Motocykl: 293 cm3 w 2T
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Izery
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: PROBLEM ZE SKRZYNIA BIEGOW YAMAHA YZF 400/426 POMOCY
Zasada działania suchej miski olejowej jest prosta jak cep, mamy dwie pompy (najczęściej jest to pompa dwusekcyjna) jedna pompa (sekcja) pobiera olej ze zbiornika (może to być rama ale równie dobrze może to być jakikolwiek inny pojemnik na olej o dowolnej pojemności) i smaruje cały układ korbowo-tłokowy, rozrząd i skrzynie po czym ściekający olej jest wypompowywany przez drugą pompę (sekcje) zwykle o dwukrotnie większej wydajności niż smarująca prosto do zbiornika i tak wkoło, "wot i wsio". W teori w silniku nie ma żadnej nadwyżki oleju poza tym który akurat jest używany do smarowania, stąd nazwa "sucha miska". Podstawową zaletą i głównym powodem zastosowania tego rozwiązania w silnikach "błotnych" jest wspomniana przez ciebie duża odporność na przechyły i fakt że zbiornik oleju pełni rolę chłodnicy ,ale nie jest prawdą że silnik będzie miał smarowanie w każdej pozycji, będzie miał smarowanie tak długo jak pompa smarująca będzie w stanie zasysać olej ze zbiornika (a to głównie odbywa się za pomocą grawitacji)co będzie niemożliwe w sytuacji kiedy zbiornik znajdzie się niżej niż silnik, czyli na pochyłości gdzie moto będzie leżało kierą w dół zbocza silnik nie będzie miał smarowania . Wadą jest konieczność stosowania zewnętrznego zbiornika i przewodów łączących silnik ze zbiornikiem podatnych na uszkodzenie. Po co to piszę? ja wychodzę z założenia że żeby coś naprawic najpierw trzeba zrozumieć jak to działa a donoszę wrażenie że spora liość osób na tym forum zabiera się za naprawę rzeczy o których działaniu nie mają bladego pojęcia (bez urazy nie mam na myśli akurat Ciebie )pajda77 pisze:Witam
.........................................A minusem jest delikatnie przekombinowany układ smarowania( w nowszych modelach dokonano pewnych zmian)Inne marki mają to inaczej rozwiązane.Doszukiwałem się sensu jaki ma olej w ramie i wydaje mi sie ze chodzi o to ze w jakiej pozycji by niebył motocykl zawsze ma smarowanie.(ale moge sie mylic).....................
Ostatnio zmieniony pt, 3 lut 2012, 15:36 przez ghollum, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Autor tematumafioza15
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 47
- Rejestracja: sob, 28 sty 2012, 19:13
- Motocykl: Honda CR 250 2t
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lubliniec
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: PROBLEM ZE SKRZYNIA BIEGOW YAMAHA YZF 400/426 POMOCY
Naped mam nówke i nie ma prawa nic tam przeskakiwac.. to raczej silnik. jak zejda te mrozy to bede grzebal. narazie to tam jest za zimno i klucze do reki przymarzaja
A to jest bardzo ciekawe co piszesz o tym smarowaniu.. dzieki
Wogole to szukam czesci do silnika moze ktos ma zebatki?
pozdrawiam
A to jest bardzo ciekawe co piszesz o tym smarowaniu.. dzieki
Wogole to szukam czesci do silnika moze ktos ma zebatki?
pozdrawiam
-
- Mistrz prostej
- Posty: 52
- Rejestracja: śr, 23 kwie 2008, 19:52
- Motocykl: KTM 525SX
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: WROCŁAW
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: PROBLEM ZE SKRZYNIA BIEGOW YAMAHA YZF 400/426 POMOCY
Witaj
Ja wiem i znam zasade działania tego układu ale porównuje ten model yzf do innych modeli gdzie tez występuja dwie pompy i zadnej chłodnicy oleju w ramie niema.Aktualnie mam na stole silnik 450sx i tu ewidentnie jest przykład ze niepotrzeba miski z olejem by silnik był dobrze smarowany.Układ z dwoma sekcjami olejowymi jedna pompa smaruje skrzynie druga wał ( w uproszczenju)sa dwa niezależne duże filtry papierowe i dwa sitka czyszczące a wszystko napędzane jednym olejem.Reasumując po co komplikowac sobie życie jakimis przewodami olejem w ramie olejem jak inne modele mają ten temat łatwiej i lepiej skonstrułowany.Co yzf chciała coś pionierskiego wprowadzić.Yzf 400 czy 426 od 98roku taki układ wprowadziło ale inne firmy takie jak honda ,ktm,suzuki ,kawasaki nic takiego nawet nie starali sie wprowadzić.A przedewszystkim nie kumam po co dokładac wagi do motocykla gdy powinien byc megalekki. Ponadto uciazliwe spuszczanie oleju z ramy i z silnika wydłuża i komplikuje czas i prace.
Ja wiem i znam zasade działania tego układu ale porównuje ten model yzf do innych modeli gdzie tez występuja dwie pompy i zadnej chłodnicy oleju w ramie niema.Aktualnie mam na stole silnik 450sx i tu ewidentnie jest przykład ze niepotrzeba miski z olejem by silnik był dobrze smarowany.Układ z dwoma sekcjami olejowymi jedna pompa smaruje skrzynie druga wał ( w uproszczenju)sa dwa niezależne duże filtry papierowe i dwa sitka czyszczące a wszystko napędzane jednym olejem.Reasumując po co komplikowac sobie życie jakimis przewodami olejem w ramie olejem jak inne modele mają ten temat łatwiej i lepiej skonstrułowany.Co yzf chciała coś pionierskiego wprowadzić.Yzf 400 czy 426 od 98roku taki układ wprowadziło ale inne firmy takie jak honda ,ktm,suzuki ,kawasaki nic takiego nawet nie starali sie wprowadzić.A przedewszystkim nie kumam po co dokładac wagi do motocykla gdy powinien byc megalekki. Ponadto uciazliwe spuszczanie oleju z ramy i z silnika wydłuża i komplikuje czas i prace.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 466
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
- Motocykl: 293 cm3 w 2T
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Izery
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: PROBLEM ZE SKRZYNIA BIEGOW YAMAHA YZF 400/426 POMOCY
Such miska olejowa to żadne pionierskie rozwiązanie bo Harley-Davidson stosuje je od 1930r. tak samo BSA, Triumph i Norton. W katach z silnikiem RFS masz półsuchą miskę olejową która łączy w sobie cechy suchej i mokrej miski ale nie posiada głównych wad obu, KTM jak jeden z pierwszych zastosował to rozwiązanie właśnie w silnikach RFS, w dzisiejszych "błotnych" wyczynowych silnikach 4T praktycznie u wszystkich producentów masz półsuchą miskę, i to tym rozwiązaniem zastompiła yamaha suchą miskę w YZF. Jak działa półsucha miska zakładam że wiesz więc powstrzymam się przed dalszym wykładem .
-
Autor tematumafioza15
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 47
- Rejestracja: sob, 28 sty 2012, 19:13
- Motocykl: Honda CR 250 2t
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lubliniec
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: PROBLEM ZE SKRZYNIA BIEGOW YAMAHA YZF 400/426 POMOCY
Mam jeszcze kilka pytan kto moze niech wyrazi swoje zdanie
1. Czy trzeba odpowietrzac uklad smarowania olejem gdy wymieniam olej? jak tak to jak?
2. Co soadzicie na o pekajacych membranach w gazniku?
3. Jaki Olej do silnika castrol czy motul?
czekam na odpowiedz pozdrawiam
1. Czy trzeba odpowietrzac uklad smarowania olejem gdy wymieniam olej? jak tak to jak?
2. Co soadzicie na o pekajacych membranach w gazniku?
3. Jaki Olej do silnika castrol czy motul?
czekam na odpowiedz pozdrawiam
-
Autor tematumafioza15
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 47
- Rejestracja: sob, 28 sty 2012, 19:13
- Motocykl: Honda CR 250 2t
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lubliniec
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: PROBLEM ZE SKRZYNIA BIEGOW YAMAHA YZF 400/426 POMOCY
Witam mam takie pytanie. Jak np wymieniam olej. to wystarczy ze wleje go przez otwor w ramie i bedzie wszystko ok? pytam sie poniewaz nie chce go zatrzec. pozdrawiam
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: PROBLEM ZE SKRZYNIA BIEGOW YAMAHA YZF 400/426 POMOCY
Olej się zlewa z ramy i z silnika , radzę poszukać książki obsługi.
-
Autor tematumafioza15
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 47
- Rejestracja: sob, 28 sty 2012, 19:13
- Motocykl: Honda CR 250 2t
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lubliniec
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: PROBLEM ZE SKRZYNIA BIEGOW YAMAHA YZF 400/426 POMOCY
Witam. Chcialbym sie zapytac jaki najlepiej olej lac do silnika do mojej yamahy. slyszalem ze ten jest dobry
Motul 300V 4T Factory Line Double Ester SAE 15W50
A jakie wy lejecie czekam na odpowiedzi
Motul 300V 4T Factory Line Double Ester SAE 15W50
A jakie wy lejecie czekam na odpowiedzi
-
Autor tematumafioza15
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 47
- Rejestracja: sob, 28 sty 2012, 19:13
- Motocykl: Honda CR 250 2t
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lubliniec
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: PROBLEM ZE SKRZYNIA BIEGOW YAMAHA YZF 400/426 POMOCY
Witam. Problem ze skrzynia biegow nie rozwiazany nadal... Rozpolowilem silnik wszystkie tryba ok przy okazji wymienilem tarcze sprzegla. I nadal na 5 giegu ale tylko na pelnych obrotach szarpie... co to moze byc? czekam na odpowiedzi
Nie.. to nie jest odciecie.. pozdrawiam
Nie.. to nie jest odciecie.. pozdrawiam
-
- Mistrz prostej
- Posty: 54
- Rejestracja: ndz, 29 cze 2008, 20:38
- Motocykl: RMZ 250 K4
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Kozy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: PROBLEM ZE SKRZYNIA BIEGOW YAMAHA YZF 400/426 POMOCY
kły zaokrąglone lub wodzik wytarty
było CR 125 99
yzf 250 03
kxf 450 06
jest Rmz 250 k4
yzf 250 03
kxf 450 06
jest Rmz 250 k4