CRF 250 ''pożera tarcze hamulcowe'' jak poluzować klocki ?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: CRF 250 ''pożera tarcze hamulcowe'' jak poluzować klocki
A na prowadnice zwróciłeś uwagę?
Jakie masz te klocki? Jeśli masz smieciowe i jeździsz jeszcze bo dużych błotach to jest naturalne, że lecą w oczach.
Jakie masz te klocki? Jeśli masz smieciowe i jeździsz jeszcze bo dużych błotach to jest naturalne, że lecą w oczach.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 21
- Rejestracja: ndz, 22 sie 2010, 20:55
- Motocykl: yz 426 f
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Marki
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: CRF 250 ''pożera tarcze hamulcowe'' jak poluzować klocki
Klocki ebc, A Prowadnice czyli co zobaczyć? właśnie rozbieram tylni zacisk jaki masz płyn zalany dot4 czy dot3?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: CRF 250 ''pożera tarcze hamulcowe'' jak poluzować klocki
Sprawdź czy są nasmarowana, nie są krzywe i zacisk przesuwa się w nich swobodnie. W tym problemie płyn raczej nie ma znaczenia (czy dot 4 czy 3).
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 21
- Rejestracja: ndz, 22 sie 2010, 20:55
- Motocykl: yz 426 f
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Marki
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: CRF 250 ''pożera tarcze hamulcowe'' jak poluzować klocki
Witam ponownie wiec tak po rozkręceniu,nasmarowaniu zalaniu nowym płynem,nowe uszczelki nowy tłoczek jest tak ze się tłoczek wysuwa ale już się nie chce wsunąć z powrotem stoi w miejscu nawet na sile nie da się go wepchnąć z powrotem trzeba odkręcić śrubę(ta od odpowietrzenia) i wtedy wcisnąć wyleci płyn tłoczek się chowa,i pompuje hamulcem tloczek wychodzi ale już się nie chowa nie ogarniam możne problem tkwi w pompce już sam nie wiem ale ciśnienie w pompce jest duze.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: CRF 250 ''pożera tarcze hamulcowe'' jak poluzować klocki
Odkręć dekielek od pompy i wtedy popchnij w tłoczek . W pompce jest odrobinę za dużo płynu i nie ma on gdzie sie podziać dlatego tłoczek nie cofa sie . :drinkers:bartek201087 pisze:Witam ponownie wiec tak po rozkręceniu,nasmarowaniu zalaniu nowym płynem,nowe uszczelki nowy tłoczek jest tak ze się tłoczek wysuwa ale już się nie chce wsunąć z powrotem stoi w miejscu nawet na sile nie da się go wepchnąć z powrotem trzeba odkręcić śrubę(ta od odpowietrzenia) i wtedy wcisnąć wyleci płyn tłoczek się chowa,i pompuje hamulcem tloczek wychodzi ale już się nie chowa nie ogarniam możne problem tkwi w pompce już sam nie wiem ale ciśnienie w pompce jest duze.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 96
- Rejestracja: śr, 21 kwie 2010, 22:58
- Motocykl: YZF250 CRF450
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: podlaskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: CRF 250 ''pożera tarcze hamulcowe'' jak poluzować klocki
tak jak wyzej opisano-za duza ilosc plynu powoduje brak mozliwosci cofniecia sie tloczka.
*Tlok zacisku nie moze miec wzerow ,sladow korozji
*Tloczka nigdy nie czyscimy papierem sciernym -porysowany jest do wyrzucenia
*Do smarowania tloczka uzywac pasty do tloczkow -koszt ok.5zl za tubke w kazdym motoryzacyjnym
*Do prowadnic zacisku uzywamy smaru miedzianego
*przy wymianie plynu hamulcowego ( DOT4 w kazdym crossie) bezwarunkowo przeplukac uklad tym samym plynem
*Po wymianie klockow hamulcowych nalezy sprawdzic stan plynu- grube klocki powoduja zwiekszeni objetosci plynu w pompce i "niecofanie" sie tloczka ,badz tez gumowy hamulec -dotyczy aut i motocykli
*Koniecznie nalezy sprawdzic stan przewodow elastycznych -po kilku latach (zwlaszcza na starym plynie) potrafia sie rozwarstwic/spuchnac wewnatrz i spowodowac "banke" uniemozliwiajaca sie cofanie plynu do pompki.Mozna zainwestowac kilkadziesiat zl na wymiane takich przewodow na stalowe .
*Plyn hamulcowy warto wymieniac co 2 lata - plyn absorbuje wilgoc, przez co traci swe wlasciwosci -a wielu z nas lata wlasnie w mokrych warunkach ,to z kolei skutkuje objawami jak powyzej.
*Jesli wymieniamy klocki ,zawsze trzeba wyczyscic i przesmarowac zacisk i tloczek -unikniemy niespodzianek.
*Koniecznie sparwdzamy ulozenie kola tyl wzgledem motocykla- nie zawsze ustawianie na "znaki naciecia" to prawidlowe ustawienie -jesli bedzie lekki skos ,klocki beda zdzierac sie sie pod katem, zniszcza tarcze i lancuch napedowy .
To tyle z moich wlasnych obserwacji i doswiadczen .Zycze uzywania manetki a nie hamulcow przez caly sezon :supz:
*Tlok zacisku nie moze miec wzerow ,sladow korozji
*Tloczka nigdy nie czyscimy papierem sciernym -porysowany jest do wyrzucenia
*Do smarowania tloczka uzywac pasty do tloczkow -koszt ok.5zl za tubke w kazdym motoryzacyjnym
*Do prowadnic zacisku uzywamy smaru miedzianego
*przy wymianie plynu hamulcowego ( DOT4 w kazdym crossie) bezwarunkowo przeplukac uklad tym samym plynem
*Po wymianie klockow hamulcowych nalezy sprawdzic stan plynu- grube klocki powoduja zwiekszeni objetosci plynu w pompce i "niecofanie" sie tloczka ,badz tez gumowy hamulec -dotyczy aut i motocykli
*Koniecznie nalezy sprawdzic stan przewodow elastycznych -po kilku latach (zwlaszcza na starym plynie) potrafia sie rozwarstwic/spuchnac wewnatrz i spowodowac "banke" uniemozliwiajaca sie cofanie plynu do pompki.Mozna zainwestowac kilkadziesiat zl na wymiane takich przewodow na stalowe .
*Plyn hamulcowy warto wymieniac co 2 lata - plyn absorbuje wilgoc, przez co traci swe wlasciwosci -a wielu z nas lata wlasnie w mokrych warunkach ,to z kolei skutkuje objawami jak powyzej.
*Jesli wymieniamy klocki ,zawsze trzeba wyczyscic i przesmarowac zacisk i tloczek -unikniemy niespodzianek.
*Koniecznie sparwdzamy ulozenie kola tyl wzgledem motocykla- nie zawsze ustawianie na "znaki naciecia" to prawidlowe ustawienie -jesli bedzie lekki skos ,klocki beda zdzierac sie sie pod katem, zniszcza tarcze i lancuch napedowy .
To tyle z moich wlasnych obserwacji i doswiadczen .Zycze uzywania manetki a nie hamulcow przez caly sezon :supz:
szukasz nowych ,w dobrej cenie części samochodowych ? pisz na PW -profesjonalna pomoc ,maksymalne zniżki forumowiczom.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 21
- Rejestracja: ndz, 22 sie 2010, 20:55
- Motocykl: yz 426 f
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Marki
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: CRF 250 ''pożera tarcze hamulcowe'' jak poluzować klocki
Dzieki za pomoc dziś się za to biorę po raz kolejny.... Mam Nadzieje ze to tylko za duzo dot4....
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 21
- Rejestracja: ndz, 22 sie 2010, 20:55
- Motocykl: yz 426 f
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Marki
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: CRF 250 ''pożera tarcze hamulcowe'' jak poluzować klocki
kaszana nadal to samo... probowalem juz wszystkiego niestety caly czas sie blokuje
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 343
- Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
- Motocykl: SX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: CRF 250 ''pożera tarcze hamulcowe'' jak poluzować klocki
A sprawdzales stan przewodów?
Jak przewody hamulcowe sie rozwarstwia w środku wówczas mogą blokować swobodny przepływ płynu i co za tym idzie cofanie tloczka.
Wiem, ze juz ktos Cię o to pytał ale ja stawiam na to.
W samochodach jest to często występująca usterka.
Jak przewody hamulcowe sie rozwarstwia w środku wówczas mogą blokować swobodny przepływ płynu i co za tym idzie cofanie tloczka.
Wiem, ze juz ktos Cię o to pytał ale ja stawiam na to.
W samochodach jest to często występująca usterka.
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 21
- Rejestracja: ndz, 22 sie 2010, 20:55
- Motocykl: yz 426 f
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Marki
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: CRF 250 ''pożera tarcze hamulcowe'' jak poluzować klocki
witam dziękuje za wszystkie odpowiedzi, nowy przewód dałem prowadnice wyczyściłem nasmarowałem nowy tłoczek z uszczelkami i jest Dobrze tarcza się nie grzeje zacisk również. THX jak ktoś jest z okolicy Warszawy (ja jestem z Marek) to można polatać !!!