Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 32
- Rejestracja: sob, 16 sie 2008, 02:13
- Motocykl: HM CRE 50/ CR 125 04r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?
Witam
Po zakupie mojej cr wygląda na to ze padł tłok, pierścienie stukają ze olaboga
Dlatego wyjąłem tłok, który chyba nie wygląda tak źle lecz postanowiłem i tak go wymienić lecz do rzeczy
Cylinder na tulei kolega mówił ze całkiem całkiem stan
No i teraz zaczynają się schody gdyż nie wiem jaki tłok kupić,
Na starym pisze 9514E a poniżej 676M05450 > i gdy wstukałem ten numer w google znalazłem to
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Honda--C ... 3007r25941
No i moje pytanie
Jaka to może być selekcja i jaką kupić ?
Czy mam tłok wieseco ?
No i jak mam czy wieseco to dobre tłoki czy takie żeby kupić na sprzedaż i powiedzieć ze jest nowy ;D XD ?
Po zakupie mojej cr wygląda na to ze padł tłok, pierścienie stukają ze olaboga
Dlatego wyjąłem tłok, który chyba nie wygląda tak źle lecz postanowiłem i tak go wymienić lecz do rzeczy
Cylinder na tulei kolega mówił ze całkiem całkiem stan
No i teraz zaczynają się schody gdyż nie wiem jaki tłok kupić,
Na starym pisze 9514E a poniżej 676M05450 > i gdy wstukałem ten numer w google znalazłem to
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Honda--C ... 3007r25941
No i moje pytanie
Jaka to może być selekcja i jaką kupić ?
Czy mam tłok wieseco ?
No i jak mam czy wieseco to dobre tłoki czy takie żeby kupić na sprzedaż i powiedzieć ze jest nowy ;D XD ?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 200
- Rejestracja: sob, 29 lip 2006, 12:54
- Motocykl: YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa-Anin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?
http://www.pro-x.com/eng/default.htm dirtbike catalogue ...i tam masz wymiary tłoków z proxa którego dostaniesz na wale u hebdy w motor-landzie zadzwonisz do mnie to załatwię ci kozacka zniżkę ... a jak podpasowac bylo napisane napewno niejednokrotnie w tym temacie ... wystarczy poczytać :]
BLUE RIDER
-
- Mistrz prostej
- Posty: 56
- Rejestracja: pt, 11 kwie 2008, 16:53
- Motocykl: suzuki 125 rm
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Rozmiary tłoków wiseco inne niz wossner i vertex
Witam
Zastanawia mnie sparawa rozmiarówki tłoków poniższych firm:
dlaczego firma wiseco ma inne rozmiary tłoków niż wossner i vertex. Sprawdzalem to na przykładzie suzuki rm.
Vertex: Wossner: Wiseco:
A 53,95 A 53,95 A 54,00
B 53,96 B 53,96 B 54,50
C 53,97 C 53,97 C 55,00
D 53,98 D 54,45 D 55,50
E 56,00
Wertex i wossner roznica jest tylko w ostatniej selekcji a w wiseco jak by selekcja A było równa selekcji C (Wertex i wossner )
Dlaczego tak to jest ??
Zastanawia mnie sparawa rozmiarówki tłoków poniższych firm:
dlaczego firma wiseco ma inne rozmiary tłoków niż wossner i vertex. Sprawdzalem to na przykładzie suzuki rm.
Vertex: Wossner: Wiseco:
A 53,95 A 53,95 A 54,00
B 53,96 B 53,96 B 54,50
C 53,97 C 53,97 C 55,00
D 53,98 D 54,45 D 55,50
E 56,00
Wertex i wossner roznica jest tylko w ostatniej selekcji a w wiseco jak by selekcja A było równa selekcji C (Wertex i wossner )
Dlaczego tak to jest ??
-
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rozmiary tłoków wiseco inne niz wossner i vertex
Gdzieś czytałem że wiseco pasuje tłoki bardzo ciasno i na tym 54,00 możesz latać do końca nikasilu. Pozatym ta firma produkuje nad wymiary (54,50 | 55,00 | 55,50) dla tulei żeliwnych gdzie szlify robi sie +0,50 mm.
Co do wymiarówki Wossnera dla CR wygląda to tak:
A - 53,95 mm
B- 53,96 mm
C - 53,97 mm
D - 53,98 mm
54,45 mm 54,95 mm to nad wymiary. (Cylinder nominalnie ma 54mm i powiększa się kilka setek z czasem użytkowania, więc takie tłoki to pod tuleje żeliwne moim zdaniem).
Co do wymiarówki Wossnera dla CR wygląda to tak:
A - 53,95 mm
B- 53,96 mm
C - 53,97 mm
D - 53,98 mm
54,45 mm 54,95 mm to nad wymiary. (Cylinder nominalnie ma 54mm i powiększa się kilka setek z czasem użytkowania, więc takie tłoki to pod tuleje żeliwne moim zdaniem).
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
- Motocykl: co miesiac inny ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rozmiary tłoków wiseco inne niz wossner i vertex
jesli chodzi o roznice w selekcjach sprawa wyglada następująco
rozne firmy uzywaja roznych materiałow do produkcji tłoków oraz np tloki wossner sa kute a wiekszosc vertexow odlewana
tylko wersje PRO RACE z vertexa sa kute
rozna kontrukcja tloka wymaga roznych pasowan przy vertexie i wossnerze
jesli chodzi o wiseco rozmiary 54,50 np jest juz pod rozwiert czyli jak miales tulejowany cylinder
wiseco robi selekcje 54,00 i uznają ze powinien pasowac jako selekcja a+B do nowych i lekko zuzytych cylindrów
ogolnie po pomiarach wiseco ma dosc mocne odchylenia od rozmiaru na pudelku siegajace czasami nawet 0,02 wiec najlepiej przymierzac kilka toków jesli jest mozliwosc
vertexa i wossnera mozna dokladniej spasowac dzieki grupom selekcyjnym
np dla yamahy 450 yz tlok vertexa B odpowiada rozmiarem selekcji A wossnera
np dla powloki nicasilowej dla 125 2t wyczyn zalecam pasowanie 0.04 do 0,05 250 2t wyczyn 0,05-0,07
dla tuleji zeliwnej o setke lub 2 luzniejsze niz na nicasilu
pasowanie zalezy tez od zuzycia cylindra
nie radze pasowac zbyt ciasno bo latwo mozna zatrzec a wcale nie bedzie przyrostu mocy jak zrobisz na 0,03 125tke tylko jak dasz w palnik to zlapie tloka....
jesli chodzi o ranging tlokow
WOSSNER i Vertex ta sama najwyzsza półka z przewaga wossnera pod zeliwem
PROX posiada grupy selekcyjne jednak raczej proponuje pod zeliwo
WISECO hm...... nie sa zle ale tez nie sa dobre.... produkowane na tajwanie pomimo amerykanskiego logo itd
NAMURA tajwan rowniez... srednie tanie tłoki wprowadzili grupy selekcyjne do niektorych modeli i nadwymiary ogolnie sredniak
T.K.R.J japonia stosowana w niektorych modelach jako oryginal sredniak mozna zalozyc do dr350 albo xt
ART czyli orginalne japonskie tloki do motocykli sa raczej kiepskiej jakosci
MAHLE I ELKO robione dla KTM i Husaberga sa wiele lepsze od VERTEXA I WOSSNERA ale... 2 krotnie drozsze wiec lepiej wymienic 2 wossnery
wynalazki typu meteor itd... wiadomo
rozne firmy uzywaja roznych materiałow do produkcji tłoków oraz np tloki wossner sa kute a wiekszosc vertexow odlewana
tylko wersje PRO RACE z vertexa sa kute
rozna kontrukcja tloka wymaga roznych pasowan przy vertexie i wossnerze
jesli chodzi o wiseco rozmiary 54,50 np jest juz pod rozwiert czyli jak miales tulejowany cylinder
wiseco robi selekcje 54,00 i uznają ze powinien pasowac jako selekcja a+B do nowych i lekko zuzytych cylindrów
ogolnie po pomiarach wiseco ma dosc mocne odchylenia od rozmiaru na pudelku siegajace czasami nawet 0,02 wiec najlepiej przymierzac kilka toków jesli jest mozliwosc
vertexa i wossnera mozna dokladniej spasowac dzieki grupom selekcyjnym
np dla yamahy 450 yz tlok vertexa B odpowiada rozmiarem selekcji A wossnera
np dla powloki nicasilowej dla 125 2t wyczyn zalecam pasowanie 0.04 do 0,05 250 2t wyczyn 0,05-0,07
dla tuleji zeliwnej o setke lub 2 luzniejsze niz na nicasilu
pasowanie zalezy tez od zuzycia cylindra
nie radze pasowac zbyt ciasno bo latwo mozna zatrzec a wcale nie bedzie przyrostu mocy jak zrobisz na 0,03 125tke tylko jak dasz w palnik to zlapie tloka....
jesli chodzi o ranging tlokow
WOSSNER i Vertex ta sama najwyzsza półka z przewaga wossnera pod zeliwem
PROX posiada grupy selekcyjne jednak raczej proponuje pod zeliwo
WISECO hm...... nie sa zle ale tez nie sa dobre.... produkowane na tajwanie pomimo amerykanskiego logo itd
NAMURA tajwan rowniez... srednie tanie tłoki wprowadzili grupy selekcyjne do niektorych modeli i nadwymiary ogolnie sredniak
T.K.R.J japonia stosowana w niektorych modelach jako oryginal sredniak mozna zalozyc do dr350 albo xt
ART czyli orginalne japonskie tloki do motocykli sa raczej kiepskiej jakosci
MAHLE I ELKO robione dla KTM i Husaberga sa wiele lepsze od VERTEXA I WOSSNERA ale... 2 krotnie drozsze wiec lepiej wymienic 2 wossnery
wynalazki typu meteor itd... wiadomo
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
-
- VIP
- Posty: 757
- Rejestracja: sob, 21 sty 2006, 13:42
- Motocykl: Yamaha YZ250F '18
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rozmiary tłoków wiseco inne niz wossner i vertex
Wiseco chyba podaje wielkość cylindra, a nie tłoka.
viewtopic.php?f=20&t=160&p=2431#p2431
viewtopic.php?f=20&t=160&p=2431#p2431
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
- Motocykl: co miesiac inny ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?
ZLE TO TROCHE UJALEM
FAKTYCZNIE WISECO PODAJE ROZMIAR CYLINDRA Z UWZGLEDNIENIEM LUZU MONTAZOWEGO
CZYLI NP JAK PODAJE ROZMIAR 54 NA TLOKU TO TAK NAPRAWDE TLOK MA 53,95 LUB 53,94
JESLI CHODZI O WISECO ONI UWAZAJA ZE 1 ROZMIAR TLOKA PASUJE DO KAZDEGO CYLINDRA STAD NIE ROBA SELEKCJI POD NICASIL
WISECO POLECAM DO MOTOCYKLA HONDA CR 500 FABRYCZNIE JEST NA ZELIWIE I W TAKICH WARUNKACH BARDZO DOBRZE SOBIE RADZI TEN TLOK EWENTUALNIE DO SX 380/360 Z TULEJA ZELIWNA
DO WYCZYNU WOSSNER I VERTEX
DO KTM I HUSABERGA POLECAM ORYGINALY
FAKTYCZNIE WISECO PODAJE ROZMIAR CYLINDRA Z UWZGLEDNIENIEM LUZU MONTAZOWEGO
CZYLI NP JAK PODAJE ROZMIAR 54 NA TLOKU TO TAK NAPRAWDE TLOK MA 53,95 LUB 53,94
JESLI CHODZI O WISECO ONI UWAZAJA ZE 1 ROZMIAR TLOKA PASUJE DO KAZDEGO CYLINDRA STAD NIE ROBA SELEKCJI POD NICASIL
WISECO POLECAM DO MOTOCYKLA HONDA CR 500 FABRYCZNIE JEST NA ZELIWIE I W TAKICH WARUNKACH BARDZO DOBRZE SOBIE RADZI TEN TLOK EWENTUALNIE DO SX 380/360 Z TULEJA ZELIWNA
DO WYCZYNU WOSSNER I VERTEX
DO KTM I HUSABERGA POLECAM ORYGINALY
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
-
- Do odcięcia!
- Posty: 973
- Rejestracja: ndz, 2 lip 2006, 23:50
- Motocykl: crossowy
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ni stąd ni z owąd
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?
a ja mam pytanie czy inne tloki są na tuleje i nicasil ? i czy jakbym kupil tlok vertexa sel A ( bo taki wymiar by pasowal ) to na tulei bedzie pasować ? Ps. spotkałem się że na tulei latał vertex selekcja . ale w różnych serwisach mówili różne teorie
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
- Motocykl: co miesiac inny ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?
proponuje wossnera pod tuleje
za tez tloki nominalne tego producenta
pod tuleja lepiej sie sprawuje niz vertex
vertex za to lepszy jest pod nicasilem w 2t
mozesz go spokojnie zastosowac jednak zdecydowanie polecam wossnera do zeliwa
za tez tloki nominalne tego producenta
pod tuleja lepiej sie sprawuje niz vertex
vertex za to lepszy jest pod nicasilem w 2t
mozesz go spokojnie zastosowac jednak zdecydowanie polecam wossnera do zeliwa
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
-
- Mistrz prostej
- Posty: 62
- Rejestracja: sob, 26 lip 2008, 21:49
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?
A zamiast kupować nowy tłok,nie wystarczy kupić pierścienie? Bo przecież one odpowiadają za kompresje.
Poprawcie mnie jeśli się mylę.
Poprawcie mnie jeśli się mylę.
Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?
nie wystarczy bo występuje zmęczenie materiału i tłok może poprostu pęknąć/ukruszyć się.
A ja mam takie pytanie czy pomierzą mi cylinder jak nie ściągnę głowicy??
A ja mam takie pytanie czy pomierzą mi cylinder jak nie ściągnę głowicy??
-
- Mistrz prostej
- Posty: 187
- Rejestracja: sob, 2 lut 2008, 22:42
- Motocykl: Honda crf 250 2006r.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?
chyba ze zdejmiesz cylinder razem z głowica bo inaczej to niby w jaki sposob ?? :ANAL: