Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 322
- Rejestracja: czw, 5 sty 2006, 01:42
- Motocykl: --------
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: PRZEMYŚL
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Witam obecnie mam tłok selekcji C o srednicy 53,950 VERTEXA chciałbym wsadzic teraz tłok WISECO. VERTEX podaje srednice tłoków a WISECO srednice cylindrów i tu mam mały zonk:):) Wiseco podaje nstp srednice:
54
54,50
55
56
Dzis stary mistrz mierzył mi cylinder i wykalkulował ze rozmiar mam nominalny 54!!!!!:).....(niestety nie mogłem sam zdjac wymiaru:( )
Z moich obliczen wynika.ze nominał raczej nie wchodzi w moim przypadku w gre-- gdyz obeznie mam sel C a nastepny tłok to juz przepasc 54,50 to srednica cylinda. Jak dobrac tłok z WISECO ????
Wiem ze najłatwiej to kupic VERTEXA ale roznica w cenie to prawie 100zł no i wiseco jest z odkuwki.... poradzcie
54
54,50
55
56
Dzis stary mistrz mierzył mi cylinder i wykalkulował ze rozmiar mam nominalny 54!!!!!:).....(niestety nie mogłem sam zdjac wymiaru:( )
Z moich obliczen wynika.ze nominał raczej nie wchodzi w moim przypadku w gre-- gdyz obeznie mam sel C a nastepny tłok to juz przepasc 54,50 to srednica cylinda. Jak dobrac tłok z WISECO ????
Wiem ze najłatwiej to kupic VERTEXA ale roznica w cenie to prawie 100zł no i wiseco jest z odkuwki.... poradzcie
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 7
- Rejestracja: ndz, 29 sty 2006, 17:51
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Bedzin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
w CR 500 nie ma takich srednic tlokow jak napisales zaczynaja sie od 89,00
http://www.martinmotocykle.otomoto.pl
Sprzedaż części i opon do motocykli, serwis, naprawy zawieszeń
Sprzedaż części i opon do motocykli, serwis, naprawy zawieszeń
-
- Mistrz prostej
- Posty: 103
- Rejestracja: wt, 28 mar 2006, 20:16
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
średnika-selekcje
Ma ktoś może jakąś tabelę która przedstawia przypisane wymiary(średnicę tłoka) dla danych selekcji ??
Było -=KX-250-93r.-Ktm-EXC-450-03r.-KXF250-08r.=-
Jest CRF-250-09r.
Jest CRF-250-09r.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 44
- Rejestracja: ndz, 11 gru 2005, 15:04
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Koszalin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Tabela z wymiarami albo wejdź na http://www.vertexpistons.com/english.htm i tam masz katalog z wymiarami
Ostatnio zmieniony wt, 18 lip 2006, 16:42 przez Jaacc89, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 18
- Rejestracja: pn, 5 mar 2007, 23:43
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
cross-demons pisze:W twoim przypadku 54 mm to średnica cylindra. Prawie wszystkie 125 mają taką średnicę. Luz między tłokiem, a cylindrem wacha się w granicach 0,05-0,07 mm, więc w twoim przypadku tłoki bedziesz miał od 53,93 do 53,96 albo 53,97 mm.
Witam, po raz pierwszy na forum,
Odniosę sie do powyższego posta bo szukam cylindra do Hondy. Cylinder od Hondy CR125 (2002) też ma nominalnie 54mm? Selekcja A wg vertexa ma do tego moto 53.92mm, co by oznaczało pasowanie aż na 0.08.
Ale problem mam też z cylindrem który mogę kupić, bo wg sprzedawcy ma on średnicę 53.96mm. Twierdzi, że jest on na fabrycznym nicasilu. Możliwe to to?
Pozdrawiam:_)
-
- Mistrz prostej
- Posty: 112
- Rejestracja: pt, 15 lip 2005, 22:06
- Motocykl: Suzuki RM 250 K2
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Koszalin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Na 99% cały czas w hondzie jest cylinder 54,00mm. Niestety w moim papierowym katalogu, w którym mam wszystko podane łącznie z wymiarami cylindrów jest tylko do roku 2001, ale patrząc na ten katalog na stronie vertexa i na numery katalogowe których końcówki są cały czas 5400 to wychodzi na to, że cały czas jest cylinder 54,00mm. Możliwe że ktoś w vertexie albo hondzie tak wymyślił żeby było 0,08mm luzu. Ale za to masz aż 7 selekcji do F, więc od razu możesz ciaśniej spasować np. na 0,06mm.
Co do tego cylindra co chcesz kupić to nie wiem, szczerze zawsze słyszałem o równych 54mm, chociaż jak by ten cylinder rzeczywiście miał taki wymiar, to z tłokiem A można go spasować na 0,04mm, wiem że część osób pasuje tak ciasno w 125, wtedy lepiej zbiera się z dołu. Ale mimo wszystko radziłbym obejrzeć ten cylinder przed kupnem i najlepiej pomierzyć go. Możliwe że ma on nałożony nowy nicasil, bo przy regeneracji możesz podać jaki chcesz mieć wymiar nominalny.
Co do tego cylindra co chcesz kupić to nie wiem, szczerze zawsze słyszałem o równych 54mm, chociaż jak by ten cylinder rzeczywiście miał taki wymiar, to z tłokiem A można go spasować na 0,04mm, wiem że część osób pasuje tak ciasno w 125, wtedy lepiej zbiera się z dołu. Ale mimo wszystko radziłbym obejrzeć ten cylinder przed kupnem i najlepiej pomierzyć go. Możliwe że ma on nałożony nowy nicasil, bo przy regeneracji możesz podać jaki chcesz mieć wymiar nominalny.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 18
- Rejestracja: pn, 5 mar 2007, 23:43
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
No właśnie, nowy nicasil. Może ktoś skojarzy tego sprzedawcę? Jest z okolic Tarnowa. Mówił że sporo cylindrów sprowadzonych ze Stanów ludziom posprzedawał. Te cylindry są jako używane oczywiście.
Zapomniałem zapytać o symbol na cylindrze, bo może być A lub B, ja miałem w moto A, a ten który chcę kupić ma B. Jest pomiędzy nimi jakaś różnica?
Pozdrawiam.
Zapomniałem zapytać o symbol na cylindrze, bo może być A lub B, ja miałem w moto A, a ten który chcę kupić ma B. Jest pomiędzy nimi jakaś różnica?
Pozdrawiam.