Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
ziomal
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 49
Rejestracja: śr, 14 lut 2007, 15:45
Motocykl: DRZ 400E
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wawa/STM/Piaseczno
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ziomal » wt, 24 kwie 2007, 15:49

Ja wlasnie czekam na cylek, ktory niedlugo ma wrocic z regeneracji (nikasil). Robią mi na nominal, w moim moto jest to 64mm... patrząc teraz na wymiarówki tlokow Vertexa widze, że sel. A to 63,94mm. Czyli jak będę chciał wsadzić sel. A to zloze na luzie 0,06mm- co myślicie o takim luzie- moge spoko wsadzac i normalnie bedzie moto hulac? A może dac od razu wyzsza selekcje? CZekam na odp.... :) pozdrawiam

maciosmx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 124
Rejestracja: czw, 22 lut 2007, 19:24
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bieszczady
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: maciosmx » wt, 24 kwie 2007, 18:46

ja tez odebralem cylinder z regeneracji ale powiedzialem zeby zrobili mi na 53,97 tak zeby mi wchodzila selekcja A na 4 setki luzu. A jak teraz mam juz cylinder to jechac pasowac tloka do serwisu czy mam kupic selekcje A i ma byc ??
..::YZ 125 `01::..

witekCRM
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 529
Rejestracja: sob, 14 paź 2006, 12:15
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: witekCRM » wt, 24 kwie 2007, 19:19

Luz powinien być między 4 a 6 setek. Czyli w normie.
"Ready to Race"
KTM 250 sx-f


#95

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ecik » wt, 24 kwie 2007, 20:40

ziomal co do twojego pasowania spoko mozesz tak zrobic (sam mialem raz spasowany tłok na 0,06 i po wymianie nikasil zero zurzycia :P) lecz teraz jakbym mial to robic to albo pasowanie 0,05 lub 0,04.



maciosmx jedz gdzieś zeby ci wymierzyli cylinder czy napewno ci zrobili 53,97. Jak okaze sie ze wszystko gra to zamawiaj tłok A i ognia :P (1 bak docierania jak na 0,04)

kotmx
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 800
Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kotmx » wt, 24 kwie 2007, 20:50

Ja w dt 80 mam tłok spasowany na 0,02mm :shock: Mówiłem dla szlifierza że na 6 setek , to powiedział że to za duży luz , że połamie pierścienie :? Może zroumiał 0,6mm a nie 0,06mm :?

Także mam 0,02mm na tuleji i nic sie nie dzieje :P
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co? :D
cipkowóz (różowy komar :D)

fzr600 stunt

było:
YZ 426 01r--> porażka

kx 125 03r :)

maciosmx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 124
Rejestracja: czw, 22 lut 2007, 19:24
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bieszczady
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: maciosmx » wt, 24 kwie 2007, 21:09

hyhy tak bedzie ale jest jedno ale kiedys mi Ecik mowiles zebym kupil nowy wal no i kupilem i wlasnie czekam na niego za 3 tygodnie dopiero bedzie i wtedy bedzie ogien :D:D
..::YZ 125 `01::..

kawasakikx80
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 82
Rejestracja: wt, 27 mar 2007, 16:58
Motocykl: YAMAHA YZ 125 #85
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kawasakikx80 » wt, 24 kwie 2007, 21:24

Jak docierać maszynę przy zmianie nikasilu na tuleję??

maciosmx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 124
Rejestracja: czw, 22 lut 2007, 19:24
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bieszczady
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: maciosmx » wt, 24 kwie 2007, 21:31

no napewno to bedzie dluzszy proces niz przy nicasilu. Musisz chyba z 4 baki wyjezdzic tak na spokojnie i zawsze przed docieraniem musisz odpalic i niech moto pochodzi chwile na biegu jalowym zeby tuleje sie ladnie rozszerzyla a pozniej powolutku jezdzic. Najlepiej na kazdym biegu w roznym zakresie oborotow
..::YZ 125 `01::..

kotmx
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 800
Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kotmx » wt, 24 kwie 2007, 21:37

Ja dt docierałem przez 4km, była to pyrkanka, a potem już ogień. Poco docierać głupią dt jak po 1000km ( jeśli wogole tyle zrobie) wypali mi dziure w tłoku. Tak , wiem to przez te moje docieranie :lol:
Ale chociaż zawsze rozgrzewam silnik przed jazda :roll:
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co? :D
cipkowóz (różowy komar :D)

fzr600 stunt

było:
YZ 426 01r--> porażka

kx 125 03r :)

cross33
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: pt, 27 kwie 2007, 11:25
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: cross33 » ndz, 6 maja 2007, 16:01

Mam od niedawna honde mtx 125 rg i pierwszy raz chce zmienić w niej tłok i wszystkie łożyska. Gdzie moge kupić taki tłok z pierścieniami i komplet łożysk do tego moto? Moja mtx to jakaś nietypowa włoska wersja "RG" i nie wiem czy dostane do niej części. Wie ktoś czy może części silnikowe do tej mojej wersji będą pasowały od tej standardowej japońkiej mtx? A i jeszcze jedno, czy takie części jak tłok i łożyska muszą być orginalne czy są jakieś określone wymiary na podstawie których kupuje się np. łożyska w pierwszym lepszym sklepie z łożyskami? Jaki kupić tłok żeby pasował? Gdzie trzeba się udać żeby mi powiedzieli jaki rozmiar tłoka kupić? Skąd mam wiedzieć np. po którym szlifie jest?

To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » ndz, 6 maja 2007, 17:03

Kolego... poczytaj sobie forum, w tym i kilku innych tematach są wyczerpujące odpowiedzi na Twoje pytania.
Tłok do tego motocykla jest pewnie taki sam jak do normalnej MTX.

Karol STWA
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: śr, 27 gru 2006, 15:04
Motocykl: Kawasaki Kx 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Stalowa Wola
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Karol STWA » wt, 8 maja 2007, 19:59

No Wiec tak Kupiłem do swojego moto nowy tłok 41.00mm + Łożysko Sworznia - i mam pytanie stary tłok na dole ma 40.85 Pod ten nowy trzeba zrobic szlif na ile kazac typowi go spasowac :?: :?: i ile bede musiał moto docierać :?: :?: a Moto to Suzuki Ts 50 chłodzone powietrzem 5 -manual

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”